Javascript til udskrift ikke muligt.
Fra : Ole

Dato : 22-04-02 18:37

Hejsa.

Jeg er ved at hjælpe en med at lave en HP, men det der bliver
skrevet bliver hele tiden kopieret, af nogle konkurerende
klubber, ville det være dejligt hvis det var muligt, at indsætte
et script el ligende, så man IKKE kunne udskrive/ og GEMME nogle
udvalgte sider fra hjemmesiden.

Makering og højreklik er blevet slået fra.

Hilsen Ole Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-02 18:50

Mon, 22 Apr 2002 17:36:41 +0000 (UTC), skrev Ole
<ole.christensen@tdcspace.dk>:

> [...]
>klubber, ville det være dejligt hvis det var muligt, at indsætte
>et script el ligende, så man IKKE kunne udskrive/ og GEMME nogle

Lad være med at upload siderne.

>Makering og højreklik er blevet slået fra.

Og hvad skal det være godt for?
Genere sidens besøgende?

Vil du genere dine besøgende mere så kan du indsætte i <head>

@media print {
body   {display: none}

så får man et blankt stykke papir, når man printer i nyere
browsere, men som alt andet kan det nemt omgås.

Så glem alt det pjat og forfølg i stedet for de personer, som
åbentbart kopierer jeres sider.

Hvad med et link til siden?
Den må være noget helt specielt, når den nu er værd at »beskytte«
så meget.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ole

Dato : 22-04-02 19:30

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Hejsa

Knud.

Det er overhovedet ikke for at genere nogen,

det drejer sig om en lille sportsklub, som har nogle gode idèr

og hvis folk spurgte ville der overhovedet ikke være noget til
hindre for at de måtte skrive indlæg / hugge lidt af deres idèr

Min lille idè var som men bare at, hvis der så var nogen der havde
lyst til at bruge det, --->ville de meget gerne sende det til dem,
--> så kunne man da osse håbe på lidt samarbejde, ( det mener jeg
man kommer længst med )

det var det hele.

Hilsen Ole

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-04-02 18:52

"Ole" <ole.christensen@tdcspace.dk> wrote in message
> Jeg er ved at hjælpe en med at lave en HP, men det der bliver
> skrevet bliver hele tiden kopieret, af nogle konkurerende
> klubber.

Disse klubber overskrider loven om ophavsret, skriv en venlig email til dem
om at de ikke må publicere dine skriverier uden dit samtykke og hvis de ikke
overholder dette vil de høre fra din advokat.

Spørg evt. i news:dk.videnskab.jura

--
Jakob Andersen

Fra : ole

Dato : 22-04-02 19:55

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> om at de ikke må publicere dine skriverier uden dit samtykke og hvis de ikke
> overholder dette vil de høre fra din advokat.

Tak Jacob

Det er jo osse en udvej, men det ville de gerne være fri for, det koster jo en
formue indenman er færdig.

Takker.

Ole

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-04-02 20:00

> Det er jo osse en udvej, men det ville de gerne være fri for, det koster
jo en
> formue indenman er færdig.

De fleste vælger at fjerne indholdet ved den første mail, og hvis jeg ikke
tager meget fejl er det MEGET let at vinde den slags sager.

Hvad dit spørgsmål angår er det UMULIGT at beskytte teksten, for at sige det
ligeud:

"Hvis man ikke vil have folk til at kopiere ens tekst, skal man ikke lægge
den online"

--
Jakob Andersen

Fra : ole

Dato : 22-04-02 21:39

> [...]
> ligeud:
>
> "Hvis man ikke vil have folk til at kopiere ens tekst, skal man ikke lægge

HEj Jacob

det ved jeg godt ,men så var det måske lidt hurtiger at skrive sine egne
tekster i stedet for.

( Du ved nok, det er på samme måde som hvis en lille arbejder kommer med et
godt foreslag, som bliver fejet væk af ledelsen, ---> men senere dukker op
som om det var ledelsen der fik idèn, hvorefter det er alletiders.)

men takker for indlæg:

De må blive ved med at maile ---

Hygge til alle.