Trukket netværk som virker med WIN2K men i~
Fra : skh

Dato : 23-04-02 02:05

Jeg har netop trukket netværk i hele huset - alle kabler er trukket op over
loftet og ned i alle opholdsrum, der er monteret RJ45 stik og små dåser på
væggene. Switchen er en 3COM OfficeConnect. Det virker bare perfekt på de
maskiner med WIN2000, men min gode gamle WIN95 (som er konfigureret med fast
ip, som de andre) virker kun på det kabel over gulvet, der går direkte i
switchboxen. Hvem har et godt forslag?
mvh
Sanne

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-02 17:42

"skh" <s_hogh@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
fast
> ip, som de andre) virker kun på det kabel over gulvet, der går direkte i

Kablet må være monteret forkert, eller for dårligt. Er der link i netkort og
switch? Hvis ikke, er der kabelfejl

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-02 06:44

Kablet er målt igennem og ok - det virker som nævnt med en anden pc med
WIN2000, der er link i både netkort og switch, så det er også testet. men
når jeg bruger samme stik/kabel med en laptop med WIN95 så kan jeg ikke
pinge noget som helst! så snart jeg sætter et kabel direkte i switchboxen
virker det, så det er altså heller ikke netkortet.

Fra : Mogens

Dato : 22-04-02 21:22

> [...]
fast
> ip, som de andre) virker kun på det kabel over gulvet, der går direkte i

Jeg tror at det kommer til at virke når du får stillet din tidszone

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-02 21:57

Hej,

Jeg ved ikke lige hvorfor man bedre skulle kunne pinge en maskine i samme
tidszone, men de er faktisk alle i samme tidszone, så det forslag er
(heldigvis) testet.
mvh
Sanne

Fra : Mogens

Dato : 22-04-02 22:04

"skh" <mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ved ikke lige hvorfor man bedre skulle kunne pinge en maskine i samme
> tidszone, men de er faktisk alle i samme tidszone, så det forslag er

Men det er stadig mandag her.

Mogens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-02 22:05

"skh" <mail.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke lige hvorfor man bedre skulle kunne pinge en maskine i samme
> tidszone, men de er faktisk alle i samme tidszone, så det forslag er
> [...]

Ahhhhhh,,, se dog på dit ur...

Date: Tue, 23 Apr 2002 22:56:33 +0200

Det er IKKE den 23 idag vel!!!

Du er dog i den rigtige tidszone...