Guds godhed
Fra : Ole Madsen

Dato : 22-04-02 16:16

Det er Guds godhed at vi bliver helbredte, ikke vores egen anstrengelser.

Jesus er den som begynder og fuldender, altså har sår troens sædekorn i
vores hjerter, og giver det vækst, for så en dag at høste det han har sået,
jeg ved godt at GUD også helbreder mirakuløst, men dette er til dem som han
ikke helbreder på denne måde.

Vi skal bare så Guds ord i os selv, og lade det vokse lige så stille. Gud
behøver ikke vores hjælp, men vi skal bare give det lov, og smide alle de
tanker ud, som siger, "ikke mig" , "Gud helbreder kun åndeligt", når nu Gud
kan, skulle han så ikke også gøre det for dig?

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard

Fra : Sebastian

Dato : 22-04-02 16:52

> Det er Guds godhed at vi bliver helbredte, ikke vores egen anstrengelser.

Løgn & latin, min herre.

Hvis jeg får kræft og ber til Gud dør jeg.
Hvis jeg får kræft og bliver opereret og får kemo er der en chance for at
jeg lever videre.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-04-02 18:49

"Sebastian" <casm@mail.dk> wrote in message

> Løgn & latin, min herre.
>
> Hvis jeg får kræft og ber til Gud dør jeg.
> Hvis jeg får kræft og bliver opereret og får kemo er der en chance for at
> jeg lever videre.

Gud kan bruge begge dele

Ole

Fra : Niels

Dato : 22-04-02 19:40

"Sebastian" <casm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Løgn & latin, min herre.
>
> Hvis jeg får kræft og ber til Gud dør jeg.
> Hvis jeg får kræft og bliver opereret og får kemo er der en chance for at
> jeg lever videre.

Og kender du ikke Jesus Kristus, dør du evigt, kemo eller ikke kemo!

Niels

Fra : Sebastian

Dato : 22-04-02 21:40

> Og kender du ikke Jesus Kristus, dør du evigt, kemo eller ikke kemo!
>
> Niels

*G*

Nåja, hvad fanden - så støtter jeg mig da bare op af mine venner Mohammed og
Buddha.
Jeg kan bedst lide min sidstnævnte ven, for han lover mig liv efter liv
efter liv...

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-04-02 05:41

> [...]
og
> Buddha.
> Jeg kan bedst lide min sidstnævnte ven, for han lover mig liv efter liv

Dèt bliver den gode Buddha nok temmelig ked af at høre i Sit Nirvana...

Hele ideen i Buddhismen er netop at UNDGÅ liv efter liv efter liv ved at nå
"udslukningen", hvor man frigøres for den genfødelsescyklus, der i
Buddhismen er mennesket dybeste forbandelse, en slags "arvesynd", om man
vil...

Og hvad Muhammed angår, så tror jeg nok heller ikke at han vil kunne dele
mange af dine ateistiske(?) opfattelser...

Måske skulle du prøve hos L.Ron Hubbard, hvis du vil have "venner"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Sebastian

Dato : 23-04-02 11:10

Anders Peter Johnsen <anderspj@post8.tele.dk> skrev i
> [...]

> "udslukningen", hvor man frigøres for den genfødelsescyklus, der i
> Buddhismen er mennesket dybeste forbandelse, en slags "arvesynd", om man

Ja, men du må da indrømme, at man hvis man ikke gør noget for det, bliver
genfødt.

> Og hvad Muhammed angår, så tror jeg nok heller ikke at han vil kunne dele
> mange af dine ateistiske(?) opfattelser...

Nejnej, men han var jo også kun backup.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Niels

Dato : 23-04-02 00:57

> [...]

og
> Buddha.
> Jeg kan bedst lide min sidstnævnte ven, for han lover mig liv efter liv

Så må du nok hellere opføre dig ordentligt, da du ricikere, at dit næste
liv, bliver som en frø!

Niels

Fra : Social Apathy

Dato : 23-04-02 14:49

> [...]
og
> Buddha.
> Jeg kan bedst lide min sidstnævnte ven, for han lover mig liv efter liv

Hvem gider og leve for evigt ? Så ender det jo med at blive trivielt og
kedeligt. Hmmm måske er det derfor der nogen der fik ide at tøre blade ??

^choko

Fra : Live4Him

Dato : 22-04-02 17:59

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
Gud
> kan, skulle han så ikke også gøre det for dig?

Gud helbreder ikke alle og det er at stikke folk blår i øjnene hvis man
påstår at Han har lovet at helbrede alle. Hvad gør du med de skuffede og
sårede mennesker som blev lovet helbredelse men som ikke blev helbredt ?

jørgen.

Fra : Sebastian

Dato : 22-04-02 18:58

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i news:aa1fh3$8sc$1@sunsite.dk
> [...]
> påstår at Han har lovet at helbrede alle. Hvad gør du med de skuffede og
> sårede mennesker som blev lovet helbredelse men som ikke blev helbredt ?

Fortæller dem at de ikke er gode nok til Gud og hans rige. Ævbæv.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Niels

Dato : 22-04-02 19:54

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gud helbreder ikke alle og det er at stikke folk blår i øjnene hvis man
> påstår at Han har lovet at helbrede alle. Hvad gør du med de skuffede og
> sårede mennesker som blev lovet helbredelse men som ikke blev helbredt ?

Hvis nogen lover dig øjeblikkelig helbredelse, og du ikke bliver helbredt,
har forbederen et problem med kommunikationen opadtil..

Hvis forbederen derimod fortæller dig, at Gud ønsker at du er rask, er det
en henvisning til skriften..

Siger han at du bliver rask, og beder for dig, og du ikke bliver rask, har
forbederen et problem med tro..

Jak 5,13-16
Lider nogen blandt jer ondt, skal han bede; er nogen glad, skal han synge
lovsange; er nogen blandt jer syg, skal han tilkalde menighedens ældste, og
de skal salve ham med olie i Herrens navn og bede over ham. Og troens bøn
vil frelse den syge, og Herren vil gøre ham rask; og hvis han har begået
synder, vil han få tilgivelse for dem. Bekend derfor jeres synder for
hinanden, og bed for hinanden om, at I må blive helbredt. En retfærdigs bøn
formår meget, stærk som den er.

Jesus ønsker først og fremmest at vi bliver retfærdiggjort, så vores bøn får
en mægtigt virkende kraft.

Retfærdiggørelse, er frelse!

Overbevisningen om denne bibelske sandhed, giver bagslag, d.v.s. at jeg selv
også har et problem, da jeg går rundt med en masse skavanker som ikke bare
forsvinder..

Niels

Fra : Sebastian

Dato : 22-04-02 21:41

Niels <ikke.til@raadighed> skrev i news:kCZw8.152$V_6.11200@news.get2net.dk
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis nogen lover dig øjeblikkelig helbredelse, og du ikke bliver helbredt,
> har forbederen et problem med kommunikationen opadtil..

Nej, de er såmænd bare spasmagere eller svindlere.

> [...]
> en henvisning til skriften..
>

> Siger han at du bliver rask, og beder for dig, og du ikke bliver rask, har

Nej. Siger han du bliver rask og beder for dig, er han en fupmager og du er
naiv.

> [...]
selv
> også har et problem, da jeg går rundt med en masse skavanker som ikke bare

Tror du virkelig på det du selv siger?

--
Sebastian
http://testet.dk