pcmcia og ekstra hukommelse til bærbar.
Fra : Ole Tranberg

Dato : 22-04-02 11:11

Hej.

Jeg har hørt at man kan få ekstra hukommelse som pcmcia-kort (nærmest
som en lille ekstra harddisk).

Jeg har prøvet at kigge lidt på nettet i diverse computerbutikker, men
jeg har ikke lige kunnet finde noget.

Er det korrekt at man kan købe sådanne pcmcia-kort? (og i så fald hvor?)

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 22-04-02 11:25

Ole Tranberg wrote:

> Er det korrekt at man kan købe sådanne pcmcia-kort? (og i så fald hvor?)

Det er korrekt.
Du skal kigge efter flashram og en flashram reader til pcmcia.
Kig evt på http://www.shg.dk --> hardware --> flashram

--
/kenne
I dag laver jeg ikke noget, for i går lavede jeg heller ikke noget,

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 22-04-02 17:38

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev

> Det er korrekt.
> Du skal kigge efter flashram og en flashram reader til pcmcia.
> Kig evt på http://www.shg.dk --> hardware --> flashram

Naahh.... Det kommer da ikke til at fungere som en ramudvidelse, vel?!

mvh
Peter

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 22-04-02 18:31

>Naahh.... Det kommer da ikke til at fungere som en ramudvidelse, vel?!

nah som en ekstra disk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 23-04-02 08:47

Chuke Mimergolf wrote:

> Naahh.... Det kommer da ikke til at fungere som en ramudvidelse, vel?!

Det var heller ikke meningen.
Hvis du læser indlæget igen, vil du se, at han spørger om en ekstra
lille harddisk, og netop sådan fungerer et flashram kort med pcmcia
adapter.

--
/kenne
"I don't mind if you sleep in class. Only, please do not snore.

Fra : Ole Tranberg

Dato : 23-04-02 08:54

Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> skrev:

> Det er korrekt.
> Du skal kigge efter flashram og en flashram reader til pcmcia.
> Kig evt på http://www.shg.dk --> hardware --> flashram

hmm... ja, jeg kan godt se at det ca svarer til hvad jeg spurgte om -
men så vidt jeg kan forstå, så vil dette betyde at jeg får en ekstra
extern enhed? Det jeg egentlig var ude efter, kan vel nærmest
beskrives som et pcmcia-kort med indbygget harddisk.

Mht. den løsning som du foreslår, vil det så ikke være bedre (læs:
billigere og flere muligheder, evt hurtigere?) at købe en almindelig
ekstern harddisk til parallelporten?

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 23-04-02 12:23

Ole Tranberg wrote:

> men så vidt jeg kan forstå, så vil dette betyde at jeg får en ekstra
> extern enhed?

Ikke nødvendigvis.
De fås så lille at de sagtens kan sidde i computeren.

> Det jeg egentlig var ude efter, kan vel nærmest
> beskrives som et pcmcia-kort med indbygget harddisk.

Det kan også fås.
Søg evt efter IBM microdrive.

Fra : Ole Tranberg

Dato : 24-04-02 08:33

Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> skrev:

> Det kan også fås.
> Søg evt efter IBM microdrive.

Det var præcis det jeg søgte efter - men til gengæld er prisen vist
lige lovlig høj :-/ 3.000 plus moms, så vil pengene jo nok være givet
bedre ud, hvis jeg blot køber en ny harddisk i stedet.
Desværre går jeg så glip af fordelene ved to harddiske.

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Fairware

Dato : 23-04-02 10:32

Du kan godt få ram til PCMCIA, problemet er bare at det er få der forhandler
det efter ram til bærbare er droppet fra ca. 1600 til ca. 400 for en 128
klods i disse dage.....

--
Fairware.dk
Toftegårds Plads 6