HP720 "glemmer" nogle af linjerne
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-04-02 11:02

Hej Alle.

Jeg har en HP720 printer.

Den laver hvide streger - altså ligesom når patronen er stoppet eller er ved
at være tom. Jeg har så prøvet at skifte mellem flere patroner, men fejlen
er der stadig.

Jeg har så ved at udskrive et testprint fundet ud af, at det er de samme
streger det er galt med på alle 3 farver i farvepatronen, og der er endda
system i dem. Jeg har prøvet at rense kontaktfladerne mellem patron og
printer uden held.

Den sorte patron har nøjagtigt de samme streger.

Jeg har prøvet med HP's drivere til Win98 (under win98 selvf.) og WinXP's
egne drivere.

Er der nogen der kender dette fænomen?

Mvh
Ulrik

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 22-04-02 11:09

"Ulrik Nielsen" <cheese@worldonline.dk> skrev

> [...]
> printer uden held.
>
> Den sorte patron har nøjagtigt de samme streger.

Det er sporingen af printeren, det er galt med. Det vil sige, at printeren
ved linjeskift rykker en smule for langt ned. Det bevirker at der kommer
hvide steger, så at sige mellem linjerne. For at teste min påstand kan du
tegne en *stor* kvadrat i et tegneprogram (den behøver ikke at være udfyldt)
og printe det ud. Nu måler du bredde og højde på det udskrevne kvadrat - og
hvis det er en smule højere end det er bredt, har jeg ret i min teori...

Problemet kan skyldes flere ting, som fx slidte tandhjul og remme, og det vil
som hovedregel (desværre) ikke kunne betale sig at reparere printeren.

mvh
Peter

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-04-02 11:25

> [...]
og
> hvis det er en smule højere end det er bredt, har jeg ret i min teori...

Desværre er det ikke det der er galt, det er helt kvadratisk :( Men når jeg
laver et WinXP testprint, printer den en "dyselinje" forskudt sidelæns. som
jeg vil prøve at vise nedenunder

_
- _
-_

Og her mangler der nogle af linjerne - her skulle det altså ikke skyldes
sporingen, det skulle blot forskyde "trappen" men der mangler simpelthen
nogle trin....

Men det kunne være jeg skulle ud og kigge efter en ny printer - så kan man
jo også få en bedre

Mvh
Ulrik

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 22-04-02 11:55

> [...]

> Og her mangler der nogle af linjerne - her skulle det altså ikke skyldes
> sporingen, det skulle blot forskyde "trappen" men der mangler simpelthen

Hmm... Du kan evt. prøve at rense kontaktfladerne mellem patronen og
printeren med isopropylalkohol, og se om det skulle have nogen effekt.

> Men det kunne være jeg skulle ud og kigge efter en ny printer - så kan man
> jo også få en bedre

Tja... Selvom HP720 så vidt jeg husker var en ganske god (og dyr) printer...

mvh
Peter