Ram til Presario 4540
Fra : John Olsen

Dato : 21-04-02 20:33

Pc'en er en pentium 233 mhz, med 32 mb ram. Jeg vil gerne have mere
ram i den, og Compaq oplyser, at der kun er 1 ram-slot, og at den
højst kan klare 48 mb ram, i form af 1 klods 48 mb sdram, 168 pins.
I brugerhåndbogen om installation af ekstra hukommelse er vist 2
slots, eet langt og eet lidt kortere. Der står i håndbogen, at man kan
installere et 32 mb dimm-modul i dimm-soklen.
Er der nogen, som er ekspert i Presario 4540 og ram?

Fra : Darkh

Dato : 22-04-02 08:37

> [...]
> installere et 32 mb dimm-modul i dimm-soklen.
> Er der nogen, som er ekspert i Presario 4540 og ram?

Din maskine har 16MB RAM som sidder på bundkortet, og 16MB som sidder i RAM
slottet. For at få 48 MB i den skal du udskifte 16MB modulet med en 32 MB
modul.

Rammene skal være af typen 66 MHz 168 bens SyncDRAM.

mvh
Jesper