Nye blækpatroner
Fra : Katka

Dato : 21-04-02 19:58

Hvad gør jeg ? Min et år gamle printer BJC-3000 har fået nye
blækpatroner, ikke de
originale men nogle af mærket Peach, købt i Kvickly. Nu kan jeg ikke få
printeren
til at virke. Er der nogen som kan give mig en forklaring på hvad jeg
skal gøre for
at få den til at virke.Jeg vil blive så glad.
Hilsen og med håb Katka

http://www.kandu.dk/

Fra : D9N

Dato : 21-04-02 19:59

"Katka" <Katka.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal gøre for
> at få den til at virke.Jeg vil blive så glad.

du kan prøve at tage og sætte printerhovede på et stykke køkkenrulle med
halvvarmt vand på, det skal være kogt da der ikke må være kalk i... og så
lad være med at købe andet end originale, for er det en uoriginal der
ødelægge eller tilstopper hovedet er det ikke dækket af deres garanti... og
peach dækker ikke hovedet...
er du meget heldig virker dit hoved... er du uheldig fik du ikke sparet
penge ved at købe uoriginalt... men så var det en meget dyr fornøjelse.

--
vh
D9N

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-04-02 23:45

D9N wrote:

> du kan prøve at tage og sætte printerhovede på et stykke køkkenrulle med
> halvvarmt vand på, det skal være kogt da der ikke må være kalk i... og så

Kogning fjerner da ikke kalk?!?!

Kan man ikke købe destilleret vand hos matas eller på apoteket
eller noget i den stil?

Generelt, hvis man vil ha' billigere udskrifter (og blækprintere
er skidedyre i drift), så bør man købe en laserprinter. Det har
jeg selv gjort.

--
Peter Knutsen

Fra : Preben Kaas

Dato : 22-04-02 21:07

On Mon, 22 Apr 2002 00:44:41 +0200, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk>
wrote:

>Kogning fjerner da ikke kalk?!?!
JO, hvis du lader det koge 10 minutter og lader det køle af. Så ligger
kalken på bunden af gryden.
>Kan man ikke købe destilleret vand hos matas eller på apoteket
>eller noget i den stil?
Jo, men kogning er meget billigere.

>Generelt, hvis man vil ha' billigere udskrifter (og blækprintere
>er skidedyre i drift), så bør man købe en laserprinter. Det har
>jeg selv gjort.
halvdyrt hvis man ønsker farveprint, ik?

mvh
Preben

Fra : Preben Kaas

Dato : 22-04-02 22:50

On Mon, 22 Apr 2002 20:07:12 GMT, prebenkaas@hjallesenet.dk (Preben
Kaas) wrote:

>JO, hvis du lader det koge 10 minutter og lader det køle af. Så ligger
>kalken på bunden af gryden.

Jeg glemte, at vandet lige skal sies gennem et kaffefilter før brugen

mvh
Preben

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-04-02 21:32

> [...]
> skal gøre for
> at få den til at virke.Jeg vil blive så glad.

Det vil hjælpe os en del, hvis du kunne beskrive, hvad den ikke gør eller
gør.

Har du sat patronerne rigtigt i?
Fjernet plomberingen?
Sat Dysehovedet rigtigt i ?
Husket at låse hovedet med låsearmen?

Har du forsøgt med originale patroner?
Har du begået vold mod maskinen for at komme til printerhovedet?
Trukket USBstikket ud?

Mere kan jeg ikke komme med, før du fylder lidt mere information på.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger