Problem med css text-color
Fra : Niels Madsen

Dato : 21-04-02 11:10

Jeg har et lille problem med mit CSS.
Jeg vil have farven på al skrift uden at skrive font koder.
Jeg har skrevet det rigtige (siger mange jeg har):
body {
text-color: FF6600;
text-family: serif;
text-align justify
}
Hvad gør jeg galt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-04-02 11:43

On Sun, 21 Apr 2002 10:09:32 +0000 (UTC), Niels Madsen
<Niels.gamer@tdcspace.dk> wrote:

>Jeg har et lille problem med mit CSS.
>Jeg vil have farven på al skrift uden at skrive font koder.
>Jeg har skrevet det rigtige (siger mange jeg har):

SÅ tager de fejl :)

>body {
>text-color: FF6600;

color: ff6600;

>text-family: serif;

font-family: serif;

>text-align justify

text-align: justify;

>}

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 12:44

Sun, 21 Apr 2002 12:42:59 +0200, skrev Jørn Andersen
<jorn@jorna.dk>:

>color: ff6600;
Du har glemt #

>text-align: justify;

Det er ikke nødvendigt med ; i det sidste css-tag.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-04-02 15:11

On Sun, 21 Apr 2002 13:44:02 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Du har glemt #

Ups - det har du ret i.

>Det er ikke nødvendigt med ; i det sidste css-tag.

Nej, men det er nødvendigt med :
- og hvis man altid afslutter med ; får man færre fejl, hvis man
kopierer linier i stylesheetet :)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Niels Madsen

Dato : 21-04-02 13:07

Mange tak i to. Og i hvertfald <font koder kan klares uden #.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 12:00

Sun, 21 Apr 2002 10:09:32 +0000 (UTC), skrev Niels Madsen
<Niels.gamer@tdcspace.dk>:

>Jeg har skrevet det rigtige (siger mange jeg har):

Det er det nu ikke

>body {
>text-color: FF6600;
>text-family: serif;
>text-align justify
>}

body {
color: #FF6600;
font-family: serif;
text-align justify
}

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-04-02 13:07

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]

selvom det ikke er nødvendigt med et afsluttende semikolon i sidste linie
skal man vel stadig have kolonnet med

--
Jakob Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-02 13:21

Sun, 21 Apr 2002 14:07:17 +0200, skrev "Jakob Andersen"
<jakob@effectus.dk>:

>selvom det ikke er nødvendigt med et afsluttende semikolon i sidste linie
>skal man vel stadig have kolonnet med

Ups - overså at den manglede...

Fra : Joachim

Dato : 21-04-02 15:03