RJ45 og Coax netværk på samme comp???
Fra : Andrew

Dato : 20-04-02 20:01

Hej

Jeg har et problem:

Jeg har 2 computere. Computer 1 har 2 netkort i sig:
1 med en rj45 port
og 1 med en coaxial port.
I rj45 porten kommer et kabel direkte fra et kabelmodem så den kan komme på
nettet.
I netkortet med den coaxiale port er der et coaxialt stik (selvfølgelig med
terminator) der går til computer 2.
Computer 2 har et alm. netkort med coaxialt stik OG et integreret netkort
(rj45) i bundkortet.

Mit problem består i at jeg skal have et netværk (direkte coaxialt netværk
som KUN skal bruges til at overføre filer) op at stå mellem computer 1 og
computer 2 VIA de coaxiale netkort.

Men det virker ikke som om at computeren har helt styr på hvilke netkort der
skalbruges til hvad. Jeg fatter i hvert fald intet af hvad jeg skal gøre.

Jeg har gjort alt det obligatoriske med at installere NETBEUI, TCP/IP, IPX,
etcetera.
men når jeg går ind i "netværks steder" kan hverken den ene eller den anden
computer se hinanden.

jeg vil lige understrege at dette IKKE handler om at jeg skal have computer
2 på internettet, for det skal jeg ikke. Computer 1 skal være internet
computer og computer 2 skal være internet (dermed virus-fri) computer som
henter de downloade filer etc. via det coaxiale netværk som jeg desperat
prøver at få op at stå.

Hjælp!

Mvh Anders

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 20-04-02 20:03

On Sat, 20 Apr 2002 21:01:19 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Jeg har 2 computere.

OS?
--
Per K. Nielsen

Fra : Andrew

Dato : 20-04-02 22:34

win 2000 prof

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 21-04-02 14:07

On Sat, 20 Apr 2002 23:34:16 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>win 2000 prof

Kontroller at TCP/IP er bundet til dit netkort med RJ45, og at NETBEUI
er bundet til det med Coax.

Frit fra hukommelsen:
Control Panel - Network Connections - Advanced - Advanced Settings
--
Per K. Nielsen

Fra : Andrew

Dato : 23-04-02 16:01

> Kontroller at TCP/IP er bundet til dit netkort med RJ45, og at NETBEUI
> er bundet til det med Coax.
>
> Frit fra hukommelsen:
> Control Panel - Network Connections - Advanced - Advanced Settings

Man kan ikke rigtigt tilknytte noget til hvert enkelt netkort. Installere
man f.eks. netbeui på det ene så bliver det automatisk også installeret på
det andet.

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-02 18:26

Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote:

> Man kan ikke rigtigt tilknytte noget til hvert enkelt netkort.
> Installere man f.eks. netbeui på det ene så bliver det automatisk
> også installeret på det andet.

Jo man kan.
Installeres det på begge sletter du bindingen på det "forkerte".

/Chr

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 24-04-02 07:39

On Tue, 23 Apr 2002 17:00:35 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Man kan ikke rigtigt tilknytte noget til hvert enkelt netkort. Installere
>man f.eks. netbeui på det ene så bliver det automatisk også installeret på
>det andet.

Man kan fjerne og tilføje bindings.
--
Per K. Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-02 08:49

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> Jeg har gjort alt det obligatoriske med at installere NETBEUI, TCP/IP,
IPX,
> etcetera.

Dækker etcetera over:

1) Installeret Klientprogram til MS-netværk
2) Installeret Fil- og udskriftsdeling
3) Placeret maskinerne i samme arbejdsgruppe, med forskellige navne?
4) Aktiveret gæstekonto på værtsmaskinen (som minimum)
?

/Chr

Fra : Andrew

Dato : 21-04-02 10:35

> [...]
> 3) Placeret maskinerne i samme arbejdsgruppe, med forskellige navne?
> 4) Aktiveret gæstekonto på værtsmaskinen (som minimum)

yep

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-04-02 11:47

On Sun, 21 Apr 2002 09:48:39 +0200, "Christian Mygind" <mygind(a)c.dk>
wrote:

> [...]
>3) Placeret maskinerne i samme arbejdsgruppe, med forskellige navne?
>4) Aktiveret gæstekonto på værtsmaskinen (som minimum)

Og delt en eller anden ressource (drev, dir, printer) på hver af de to
maskiner?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Andrew

Dato : 22-04-02 17:36

nå, det var der ingen der vidste, hm...

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 22-04-02 18:52

On Mon, 22 Apr 2002 18:36:21 +0200, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote: