Blokering af højreklik
Fra : Niels

Dato : 20-04-02 17:26

Jeg er i gang med at lave en side og det er MEGET vigtigt at
brugerne ikke må bruge højreklik funktionen. Jeg har set det på
http://wod.kanal.vg og synes at det er vildt smart. Er der nogen
der kan en kode til det?.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Lundfald

Dato : 20-04-02 17:55

Niels skrev i meddelelsen ...
> Jeg er i gang med at lave en side og det er MEGET vigtigt at
>brugerne ikke må bruge højreklik funktionen. Jeg har set det på
> [...]

Fandt nogle på http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/index.html
Du skal dog ikke regne med at folk ikke kan kigge i koden alligevel. Det er
ikke sværere end eks. at trykke "Vis -> Kilde" i IE

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 20-04-02 19:32

Desuden er disse scripts meget irriterende for brugeren, som evt. ville
kopiere et stykke tekst ud fra siden (Ja, jeg kender ctrl-c, men det gør
mange ikke)

Thomas

Fra : Niels

Dato : 21-04-02 10:50

Mange tak.

Fra : LrsN

Dato : 20-04-02 21:01

Hej N

er er een regel der gælder når man browser på nettet:
Har man hentet tekst/html ind i sin browser kan man også læse det....uden
for browseren. Og sårn er det.
Teknikkerne til at gøre det er uendelige.

Når du så ved at alt der kommer til browseren er public ved du også at du
skal sørge for at der ikke kommer noget ud til browseren der er hemmeligt!
Det er også derfor der ikke er nogen der lave password-beskyttelse i f.eks.
javascript på klienten (bortset fra http://www.d-c-s.dk ))), da det som
sagt er nemt at finde det der er blevet sendt til browseren..

www.d-c-s.dk kune man jo lave en
1) view -> source
2) se at login gik til http://www.d-c-s.dk/login.html
3) view -> source

Hvad er det der er så hemmeligt, måske er der en serverside-måde (jvf.
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp) at gøre det på?!

/Jesper

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 21-04-02 14:57

> Jeg har set det på http://wod.kanal.vg og synes at det er
> vildt smart.

Bruger di Internet Explorer? Så prøv at holde højre museknap nede, tryk
på space og slip museknappen igen

Sværere er det ikke.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : MaDah

Dato : 24-04-02 16:04

> Bruger di Internet Explorer? Så prøv at holde højre museknap nede, tryk
> på space og slip museknappen igen
>
> Sværere er det ikke.

Ja eller tryk på enter samtidig med at man højreklikker.

Fra : Claus O

Dato : 25-04-02 12:28

"Jakob Møbjerg Nielsen" <vitz@cs.auc.dk> wrote

> Bruger di Internet Explorer? Så prøv at holde højre museknap nede, tryk
> på space og slip museknappen igen

> Sværere er det ikke.

Beklager, metoden er desværre ikke god nok!!!
Lavede en test med en side (frames) og brugte en
box (hvad hulen er det nu lige sådan en hedder...messagebox?)
som fremkom med en copyright og det lykkedes mig intet
Claus
ps: men selvfølgelig kan det lade sig gøre, men ikke lige på den måde altid....