Fradrag ved rejsearbejde
Fra : Kjeld Rasmussen

Dato : 20-04-02 13:28

Hej
Jeg arbejder som momsregisteret vikar/håndværker og arbejder sommetider
så langt fra hjemmet at jeg overnatter ude.
Spørgsmålet er:
Er der et standard fradrag som man kan bruge eller trækker man de
faktiske udgifter fra f.eks hotelværelse og mad ?

med venlig hilsen

kjeld

Fra : Lars

Dato : 20-04-02 20:41

"Kjeld Rasmussen" skrev:

> Er der et standard fradrag som man kan bruge eller
> trækker man de faktiske udgifter fra f.eks hotelværelse
> og mad ?

Hotel (værelsesprisen) og transport kan du altid fratrække. Eller hvis
transporten foregår i egen bil, så efter de gældende regler for
kørselsfradrag.

Derefter kan du vælge at fratrække de faktiske udgifter til forplejning hvis
de er inde for rimelighedens grænser, eller alternativt fratrække diæter på
374 kr per dag. Diæterne dækker så dine udgifter til kost og
småfornødenheder. Dvs. de dækker f.eks. også prisen for morgenmaden på
hotellet.

Se: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=112637

(Der er flere vejledninger på www.toldskat.dk, søg på "rejsegodtgørelse").

- Lars