TTL og ms.hvordan hænger det sammen
Fra : Trold23@hotmail.com

Dato : 20-04-02 10:15

Hej med jer
Er der ender kan fortælle mig hvordan tiden i ms. og TTL.Hænger sammen når
man laver en ping af eks. DR.

mvh
trolden

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 20-04-02 12:01

<Trold23@hotmail.com> wrote in message
> Hej med jer
> Er der ender kan fortælle mig hvordan tiden i ms. og TTL.Hænger sammen
når
> man laver en ping af eks. DR.

Tiden i millisekunder (ms) er den tid det tager pakken at nå frem og
tilbage.

TTL er det antal routere, pakken må komme igennem, inden den smides væk.
Hver gang pakken kører gennem en router, tælles TTL een ned. Når den når
nul, smides den væk. Dette sikrer at en pakke ikke kan flyde rundt mellem
(fejlkonfigurerede) routere i uendelighed.

Med andre ord: ms. og TTL har intet med hinanden at gøre

--

/Jørgen H. Andreasen

Der arbejder hos Dansk Kabel TV men taler for sig selv.

Fra : trolden

Dato : 20-04-02 22:15

Tak for din beskrivelse, nu faldt der lidt på plads.

God Søndag

trolden