Skal være HELT sikker: Findes der Hot swap~
Fra : Chingachgook

Dato : 19-04-02 13:33

som subj. siger
Findes de eller gør de ikke?
jeg har fået at vide af en salgsafdeling i en web shop at det ike anbefales
til IDE.
så hvad er det enedelige svar?

//Chingachgook

Fra : Thomas

Dato : 19-04-02 14:22

"Chingachgook" <famtaba@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> som subj. siger
> Findes de eller gør de ikke?
> jeg har fået at vide af en salgsafdeling i en web shop at det ike
> [...]

Det findes, men jeg ved ikke om det fungerer. Jeg har set det på en
hjemmeside for en producent af raid kort (kan ikke lige huske hvilken, tror
det var Promise).

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 19-04-02 14:41

> [...]

> som subj. siger
> Findes de eller gør de ikke?
> jeg har fået at vide af en salgsafdeling i en web shop at det ike

Hej.

Jeg har gået i de samme tanker som dig, og fandt ud af, at controlleren skal
understøtte hot-swap. Da jeg ikke ville til at købe ny harddisk-controller,
købte jeg i stedet et eksternt kabinet til USB2.0 og monterede en flytbar
harddisk ramme med min ekstra harddisk deri -> det samme som hot-swap. Og
det virker fint, synes jeg...

Du skal dog bemærke, hvis du 'kun' har USB1.1 og ikke USB2.0 er hastigheden
ikke noget at råbe hurra for, men hvis du (som jeg) har USB2.0 på dit
bundkort, så er det en rimelig løsning.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Henrik, Aalborg (DK)

Fra : Chingachgook

Dato : 19-04-02 15:16

Jeg har desværre kun USB 1.1 på mit bundkort, men ellers har jeg hørt andre
give samme forklaring.
Jeg har prøvet at tilslutte en HD til min IDE controller (ikke min
Highpoint370 RAID) mens min copmuter var tændt (!) også gik jeg ind i
enhedshåndtering i windows og trykkede på "scan for hardware changes" og det
virkede fint. Men det er ikke sundt for en hd at blive tilsluttet og
frakoblet på den "manuelle" måde: Det overbelaster dets elektroniske
kredsløb (har jeg hørt).

Så nu vil jeg gerne have fat i en hotswap HD skuffe. Der er én type af dem
på edbpriser.dk til 149,- + porto som der står er hot swappable.
En ansat hos compumail sagde at det ikke anbefales til IDE diske men det
tror jeg ikke helt på.....

//Chingachgook

Fra : Michael Thomsen

Dato : 19-04-02 16:19

Så vidt jeg ved så er grundet til at man køber en HotSwap controller at den
ikke levere noget signet til harddisken, før den er sat til.. Så derfor
ødelægger du den ikke lige som du ellers ville ved at tilslutte den manualt.

Mvh Michael

Fra : Chingachgook

Dato : 19-04-02 16:51

JEg kna ikke helt forstå hvad du mener?
Sender en decideret hot swap controller ingen signaler før den er
tilsluttet?
Btw: Da jeg snakkede om at overbelaste kredsløbet, så snakkede jeg primært
om strømmen.

men hvis du gider og uddybe vil jeg blive meget glad

//Chingachgook