Fradrag for software
Fra : - wolf -

Dato : 19-04-02 09:22

Er det korrekt, at software indkøbt til firmaet er 100% fradragsberettiget,
så jeg kan købe et program og trække hele udgiften fra i skat?

- wolf -

Fra : Lars

Dato : 19-04-02 12:10

"- wolf -" skrev:
> Er det korrekt, at software indkøbt til firmaet
> er 100% fradragsberettiget, så jeg kan købe et
> program og trække hele udgiften fra i skat?

Alt hvad du benytter 100% i firmaet kan fratrækkes 100% på regnskabet. Men
der er nogle forskelle:

Hardware: Koster en enhed mere end ca. 10000 kr, så skal den afskrives på
regnskabet med op til 25% af dens værdi per år. Køber du en pakke cd-skriver
til 100 kr. som du benytter 100% i firmaet, kan du dermed trække hele
udgiften fra i regnskabet før skat.

Software: Det der gør computersoftware specielt i den sammenhæng, at at at
det altid kan afskrives 100% i regnskabet for købsåret, uanset købspris.
Denne undtagelse fra de normale afskrivningsregler, skyldes at software
regnes for at have en meget kort levetid. Der er som regel, i
afskrivningssammenhæng, kort tid imellem nye versioner.

Hele afskrivningsloven kan du finde på Retsinfo (http://www.retsinfo.dk)
eller Told&Skat (http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=10506)

- Lars

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 19-04-02 12:47

> Hardware: Koster en enhed mere end ca. 10000 kr, så skal den afskrives på

Hvad er den helt præcise grænse i 2002 ??

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Fra : Margrethe

Dato : 19-04-02 16:47

i 2002 er grænsen 10.100,-

Hilsen
Inge

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 20-04-02 00:16

Håber I tilgiver mig, men ajourførte satser kan I finde på
http://www.revisor-partner.dk (gå ind i "satser" og derinde øverst er der yderligere et "satser" foroven) og de vil blive ajourført når der sker ændringer.

Mvh. JørgenE

---

Fra : - wolf -

Dato : 19-04-02 13:19

"Lars" <qwe@rty.uio> wrote in message

> Software: Det der gør computersoftware specielt i den sammenhæng, at at at
> det altid kan afskrives 100% i regnskabet for købsåret, uanset købspris.

Tak for hjælpen. Jeg er lidt langsom, når det gælder skattemæssig tænkning
(den slags ligger desværre *meget* langt fra mit felt), så måske har jeg
misforstået ideen med afskrivning. Vil afskrivning sige, at jeg kan trække
det afskrevne beløb fra i skat?

- wolf -

Fra : Margrethe

Dato : 19-04-02 16:51

"- wolf -" <wolf@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse
> "Lars" <qwe@rty.uio> wrote in message

klip
Vil afskrivning sige, at jeg kan trække
> det afskrevne beløb fra i skat?

Ja, du skal oprette en konto efter summen:

Driftsresultat før afskrivninger XXX

opretten en konto på:
Afskrivninger på driftsmidler XXX

Resultat før renter

o.s.v.

Hilsen Inge

Fra : - wolf -

Dato : 19-04-02 17:00

"Margrethe" <imb@post9.tele.dk> wrote in message

> Ja, du skal oprette en konto efter summen:

Tak!

- wolf -

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-04-02 17:10