Bundkort ECS K7S5A
Fra : Peder Hansen

Dato : 19-04-02 08:46

Bundkort ECS K7S5A er der nogle der har erfaring med dette kort - kan man
bruge det sammen med SDRAM PC100 ?

--
Med venlig hilsen/Best regards
Peder Hansen

This email was scanned by Norton Antivirus !

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-04-02 08:59

On Fri, 19 Apr 2002 09:46:10 +0200, "Peder Hansen"
<peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote:

>Bundkort ECS K7S5A er der nogle der har erfaring med dette kort -

Har lige købt et som erstatning for mit Asus (RIP) og dersom jeg ikke
rigtig gider overclocke synes jeg det er meget fint. OK lydkort og LAN
kort.

>kan man bruge det sammen med SDRAM PC100 ?

Jeps

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Peder Hansen

Dato : 19-04-02 09:28

Andre der har erfaringer med det?
Iflg SHG som sælger disse kort kan det ikke lade sig gøre - de siger de er
for langsomme???

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 19-04-02 09:58

> Bundkort ECS K7S5A er der nogle der har erfaring med dette kort - kan man
> bruge det sammen med SDRAM PC100 ?

Fint bundkort der kører klippestabilt her hos mig.

Prøv at kigge i Elitegroups nyhedsgruppe - Elitegroup er bundkortfabrikanten

alt.comp.periphs.mainboard.elitegroup

God fornøjelse

Claus

Fra : [8400]TAV

Dato : 19-04-02 10:05

Kanon godt kort til prisen. Kører PC100 Ram fint hos mig.
Mvh. TAV

Fra : Jesper

Dato : 19-04-02 10:43

> Bundkort ECS K7S5A er der nogle der har erfaring med dette kort - kan man
> bruge det sammen med SDRAM PC100 ?

Problemet er bare at kortet ikke kan køre
133 på cpuen og 100 på rammene-
men disse kombinationer : 133/133, 100/100
100/133.
Men ellers et dejligt bundkort og der findes også
en overclock bios på nettet med lidt flere indstillings-
muligheder. Lidt surt at skulle køre 1050 med sin nye
1400 athlon . Men jeg kørte uden problemer 133
med mit gamle sd100 ram.
Nu sidder der ddr pc2100 ram.
Ifølge http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27
skulle det være en dårlig ide at køre asynkront på
cpu og ram (eks. 100/133) rent hastighedsmæssigt.
Cpufsb virker fint med kortet.
kører selv fsb 146,6 pci 36,5 ram 146.6
Så min xp 1600 kører 1400@1540
Jesper

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-02 16:50

"Peder Hansen" <peder.hansen@tdcadsl.dk> skrev....

> Bundkort ECS K7S5A er der nogle der har erfaring med dette kort
> - kan man bruge det sammen med SDRAM PC100 ?

Kender det kun sammen med DDR RAM, hvor det virker fint. Men
tilsyneladende er der en rød tråd med K7S5A og problemer: Det er ofte
brugere med SDRAM i boardet, der har problemer med ustabilitet
o.lign.

Om det rent faktisk forholder sig sådan, om det måske er fordi folk
der køber et K7S5A for at bruge det med SDRAM, ofte har ældre(læs
ringere) SDRAM, eller det blot er tilfældigheder, skal jeg ikke kunne
sige med sikkerhed.

Personligt ville jeg kun smide SDRAM i et K7S5A i nødstilfælde.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : J.L.

Dato : 19-04-02 23:20

Jeg har haft problemer med SD ram fra PQI. Computeren var vildt ustabil,
frøs og genstartede spontant. Jeg skiftede rammene ud med et andet mærke og
det virker fint. Det skal lige siges at der ikke var noget galt med den 256
mb PQI blok som jeg brugte. K7S5A var bare ikke så glad for den åbenbart. Nu
sidder ram blokken i en anden computer uden problemer.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-04-02 09:30

> [...]
Nu
> sidder ram blokken i en anden computer uden problemer.

Tjah.. Jeg har nu kørt i 2 mdr med én PC133 128MB blok i samme type bundkort
og har ikke oplevet nogen form for ustabilitet.

Claus

Fra : Jesper

Dato : 20-04-02 10:29

"> Tjah.. Jeg har nu kørt i 2 mdr med én PC133 128MB blok i samme type
bundkort
> og har ikke oplevet nogen form for ustabilitet.

Jeg har også haft både pc100, pc133 og pc2100
i bundkortet. Ingen problemer overhovedet.
Det eneste lidt negative jeg kan sige om det kort
er at der lige mangler 133/100 indstillingen i bios.
Men det vil kun have betydning for et fåtal, alle andre
får et godt stabilt og BILLIGT bundkort.

Jesper

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-02 11:35

"Jesper" <sjp@hotmail.dk> skrev....

> Jeg har også haft både pc100, pc133 og pc2100
> i bundkortet. Ingen problemer overhovedet.

Min mistanke falder også på at boardet måske er følsom overfor især
ældre SDRAM, hvilket sikkert primært er RAM'mens skyld.

Men boardet er jo netop noget der ligner første valg for brugere med
en ældre maskine der ønsker en billig opgradering. Derfor tror jeg
der er flere med et K7S5A og ældre SDRAM, end der er med andre
boards, og derfor hører vi måske også om flere problemer med K7S5A og
SDRAM.

Fra : Jesper

Dato : 20-04-02 12:02

> Min mistanke falder også på at boardet måske er følsom overfor især
> ældre SDRAM, hvilket sikkert primært er RAM'mens skyld.

Det kan du have ret i . Jeg troede at disse problemer
var rettet med nyere bioser. Men hvis det er et rent
"fysisk" problem kan det selvfølgelig ikke rettes med
en biosopdatering.
Det skal også siges at alle mine ram har været kvalitets-
ram fra store producenter. Og det er nok også den slags
ram der er benyttet fra ESC Elitegroups side til at checke
bundkortet inden det er røget på markedet.

Jesper