Problemer med udgående VPN ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 18-04-02 23:03

Hej!

Jeg sidder og forsøger at finde ud af hvad pokker der går galt, når en
bekendt forsøger at etablere en VPN forbindelse fra bag en PIX firewall og
ud mod en VPN-koncentrator (Nortel fabrikat). Sidder man bag PIX'en med sin
VPN klient kan man ikke få forbindelse... Sætter man maskinen med klienten
ud på ysersiden af PIX'en fungerer det uden problemer....
Skyldes problemet NAT/PAT i PIX'en, eller er det nogle porte/protokoller,
der skal åbnes for ?? Jeg kan se, at der skydes en pakke afsted med UDP på
port 500 - men det ser også ud til at være det eneste, der foregår.....

/Brian

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 20-04-02 09:31

> [...]
> port 500 - men det ser også ud til at være det eneste, der foregår.....

8<---------

Så vidt jeg husker skal der åbnes for port 500 samt IPSEC.....

Mvh Jakob, CCNA

Fra : Brian Ipsen

Dato : 20-04-02 16:22

On Sat, 20 Apr 2002 10:30:37 +0200, "Jakob K. Nielsen"
<jakob@geforce.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker skal der åbnes for port 500 samt IPSEC.....

Når du laver udgående ?? Port 500 er der åben for (der er åben for alt
udgående trafik, der er ingen restriktioner - endnu) - IPSec .. skal
den også åbnes udaf (og hvordan gør man så det) - når alt trafik fra
inside interface't tillades ?? At åbne port 500 ind igennem pix'en er
lidt værre - for hvordan ved du hvilken maskine, der startede
sessionen, når der ikke er 1-1 NAT, men PAT fra inside interfacet ??

/Brian