hvis man vil have 500 labels på .....
Fra : mors

Dato : 18-04-02 22:10

en form .
skal man så sige label1 , label2, label3 osv.
eller findes der en eller anden smart måde ???
mvh
Bjarne

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 19-04-02 16:58

On Thu, 18 Apr 2002 23:09:45 +0200, "mors" <bjarne@morsing.dk> wrote:

> en form .
> skal man så sige label1 , label2, label3 osv.
> eller findes der en eller anden smart måde ???

Du kan lave et Array[1..500] of TLabel, men så er du nødt til at
Create' dem i runtime, f.eks. med noget lignende dette:

Uses [...], StdCtrls;

Type

TForm1 = Class(TForm)

Procedure FormCreate(Sender: TObject);
Procedure FormDestroy(Sender: TObject);

Private
Labels: Array[1..200] of TLabel;

End;

Procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);

Var A: Integer;

Begin
For A := 1 to 200 do
Begin
Labels[A] := TLabel.Create(Self);
With Labels[A] do
Begin
Parent := Form1;
Left := Random(400);
Top := Random(300);
Caption := 'Blah';
End;
End;
End;

Procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);

Var A: Integer;

Begin
For A := 1 to 200 do
Labels[A].Free;
End;

- Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-02 16:47

"mors" <bjarne@morsing.dk> skrev i en meddelelse
> en form .
> skal man så sige label1 , label2, label3 osv.
> eller findes der en eller anden smart måde ???

Taler vi en dynamisk form, ellers er det jo bare at trykke på shift og
klikke på label komponenten, så kommer der en label HVER gang du trykker på
formen, indtil du vælger den lille pil ELLER en anden komponent - ellers MÅ
det kunne laves med en for i := 0 to 499 do løkke - det har jeg BARE ikke
lige tid til at checke lige nu.

John