Word: Sletning af Dokumenter med XXX indho~
Fra : Palle Skarby

Dato : 18-04-02 20:42

Følgende er problemet:

På min arbejdsplads gemmer vi en masse word dokumenter - (bekræftelser på
arragementer)

Selve navnet på filen laves automatisk af vores database program, Derfor kan
vi ikke navngive i et smart system - desværre.

Når vi sletter bliver vi nød til at åbne hver eneste og kigge om
arrangementet er afviklet - hvis ja så sletter vi!

En meget møjesomlig og IDIOTISK opgave.

Derfor kan søger jeg en Wordfil VIEWER (der er hurtig og acceptere sletning
men dokument er aktiv)

Eller

Et program der automatisk søger filerne igennem og søger efter en
"datolinie" vi specificere indefor et interval .. linen har et bestemet
inhold, men varierende datoer ??? findes det???

Takker for indput!

--
Palle Skarby
Skarby@private.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-04-02 22:23

"Palle Skarby" <skarby@private.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "datolinie" vi specificere indefor et interval .. linen har et bestemet
> inhold, men varierende datoer ??? findes det???

Nu skriver du hverken hvilken version af Word eller hvilket styresystem, og
det kunne være brugbart, når man skal søge i dokumenter, da det både kan
gøres i Stifinder og inde i selve Word.
Som jeg læser det, vil der i dokumentet være en helt specifik tekststreng
med et specielt ord eller talkonstellation?
Så vil jeg foreslå Stifinder. Stå i den mappe hvor dokumenterne ligger. Tryk
på F3.
I søgeboksen kan der ved filnavn skrives *.doc og i feltet nedenunder
skrives så det ord/tal som man specifikt leder efter. Den søger så indholdet
af samtlige *.doc igennem og de listes så op til højre, hvorfra man så
direkte kan slette dem uden at åbne dem.
Samme øvelse kan også laves inde i Word i forbindelse med Åbn dialogboksen.
Bemærk at i tekststrengfeltet må der ikke bruges wildcards * og ? ved
søgningen, da den søger specifikt på de tegn, der står i feltet, men i
filnavn feltet må man godt bruge wildcards.

Kurt

Fra : Palle Skarby

Dato : 21-04-02 15:05

Nurd nok have sagt at det var word97 (opgradere snart til 2000) og win2000
som OS

Har endnu ikke prøvet det beskrevende, men prøver det i løbet af ugen.
Takker