Intel Pentium 3 1200 Mhz m. 256KB L2 cache
Fra : Allan Andreasen

Dato : 18-04-02 17:59

Hej NG

Er der nogen der kan hjælpe mig med lidt info omkring subj.?
jeg har hørt at den er en 0.13 micron udgave men jeg er lidt usikker på om
det er en tualatin eller coppermine kerne der er i den.
Jeg vil også gerne lige vide om den kan køre på alle socket370 bundkort
(f.eks. Asus Cusl2) eller man skal have et specielt bundkort til den?

Mvh Allan

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-04-02 18:23

"Allan Andreasen" <allan_andreasen@adslhome.dk> skrev....

> [...]
> jeg har hørt at den er en 0.13 micron udgave men jeg er lidt
> usikker på om det er en tualatin eller coppermine kerne der er i

Det kan såmænd være begge dele. Men med 0.13 micron kerne er der tale
om en Tualatin. Coppermine har 0.18 micron kerne.

> Jeg vil også gerne lige vide om den kan køre på alle
> socket370 bundkort (f.eks. Asus Cusl2)

Nej og nej. Der findes 3 slags socket370: PPGA, FC-PGA og FC-PGA2.
For at kunne smide en Tualatin i et socket370 bundkort, skal det være
et FC-PGA2 bundkort(f.eks. Asus TUSL2)

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jan Larsen

Dato : 18-04-02 20:14

"Allan Andreasen" <allan_andreasen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil også gerne lige vide om den kan køre på alle socket370 bundkort
> (f.eks. Asus Cusl2) eller man skal have et specielt bundkort til den?

Jeg mener det er en P3 Coppermine 0.18 micron, en P3 Tualatin har 512 kb
cache, men ret mig hvis jeg tager fejl.

Fra : Allan Andreasen

Dato : 18-04-02 21:31

Det skal jeg nok gøre for jeg får den imorgen og så skal jeg lige se om den
passer eller...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-02 04:37

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev....

> P3 Tualatin har 512 kb
> cache, men ret mig hvis jeg tager fejl.

Man kan godt få en PIII Tualatin med 256kb cache.

http://www.intel.com/design/PentiumIII/prodbref/index.htm