Arbejdstøj med logo
Fra : flemming

Dato : 18-04-02 17:02

Hej

Hvis jeg som enkeltmandsfirma køber noget arbejdstøj og får mit logo på
tøjet så kan jeg ved få refunderet momsen ved at jeg køber tøjet til
virksomheden. Ikke sandt ? Hvilke konti vil i bogføre det på?

Dvs er der også nogle skattefordele ?

mvh
Flemming

Fra : Nico de Jong

Dato : 18-04-02 20:47

flemming <fvestergaard@sol.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3cbeef7a$0$279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
| tøjet så kan jeg ved få refunderet momsen ved at jeg køber tøjet til
| virksomheden. Ikke sandt ? Hvilke konti vil i bogføre det på?

Det har jeg en gang haft en længere diskussion om med min revisor. "Skillelinien" _synes_ at gå der hvor man vurderer at tøjet ikke er anvendeligt i almindelig brug, nærmest lidt i stil med "fri bil til rådighed" hvor skattevæsenet siger at hvis bilen i sig selv er uegnet til privat kørsel, f.eks. en teknikerbil fyldt med værktøj og reservedele, så må man godt tage bilen med hjem uden at blive beskattet af værdi af fri bil. Selvfølgelig forudsat at man har skiftende arbejdspladser.
Vi var en gang på en udstilling, hvor vi havde en snak med en udstiller, som sagde at hvis udstillingstøj er så speciel at man er til grin i det ved privat brug, så kan dt beskrives som "civil uniformering" og så er det en almindelig driftsudgift, med de skatteregler der nu følger med det.
Det er godt nok et par år siden, og jeg ved ikke om der er kommet nye = strammere regler på dette felt.
Nico