Random nummer i en URL?
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-04-02 16:04

kan man, med html eller eks. med javascript, generere et random-nummer og
putte ind i en url ?

eks.

http://minserver.dk/minside/SESSION-/mineformularer/minformul
ar

hvor <sessionsnummer> er et 5-6 cifret random nummer?

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 19-04-02 16:15

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> wrote in message
> [...]
> ar
>
> hvor <sessionsnummer> er et 5-6 cifret random nummer?

Du kan fx lave det med ASP. Hvis du vil se mere så åben din http://Localhost
eller http://127.0.0.1

Jeg har hentet et eksempel og modificeret det lidt

<%@ Language=VBScript %>

<%
Set oTools = Server.CreateObject("MSWC.Tools")
%>
<%=oTools.Random%>

Hilsen fra Peter

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 19-04-02 18:03

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <%@ Language=VBScript %>
>
> <%
> Set oTools = Server.CreateObject("MSWC.Tools")

Tak for forslaget, men desværre er asp ikke en mulighed. Derfor tænkte jeg i
js.- baner.
Det er faktisk lykkedes meg at genere et passende random nummer i js, jeg
kan bare ikke finde ud af at placere det i href-strengen

finn

Fra : find clausen

Dato : 19-04-02 20:22

> Det er faktisk lykkedes meg at genere et passende random nummer i js, jeg
> kan bare ikke finde ud af at placere det i href-strengen

Noget i retning af:

document.write('http://www.minserver.dk/minside/SESSION-' +
sessionnummer + '/mineformularer/minformul'

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-04-02 00:50

CykelSmeden fra Aalborg <outlook@acnord.SLET.dk> skrev:

> Tak for forslaget, men desværre er asp ikke en mulighed. Derfor
> tænkte jeg i js.- baner.

Prøv at stille spørgsmålet i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside
hvor jeg har sat fut.

--
Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-04-02 23:17

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> wrote in message
> kan man, med html eller eks. med javascript, generere et random-nummer og
> putte ind i en url ?

Hej jeg havde lige overset din post, prøv at kigge på dette her:

<script type="text/javascript">

function HentNummer(){
rndNummer = new Number(0);
while(rndNummer < 9999){
rndNummer = Math.ceil(Math.random() * 999999);
}
return rndNummer;
}

function HopTilSide(){
window.location.href = 'http://minserver.dk/minside/SESSION-' +
HentNummer() + '/mineformularer/minformular';
}
</script>

PS: Jeg er ikke lige så klar i hovedet nu så det kan sikkert laves smartere

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jakob Andersen

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 21-04-02 08:16

---

-------

Noget i retning af:

document.write('http://www.minserver.dk/minside/SESSION-' +
sessionnummer + '/mineformularer/minformul'

find clausen
------

Tak for assistancen- jeg fik heraf brygget noget sammen jeg kunne bruge.

finn