Det engelske ord for 'krydsfelt'
Fra : JJ

Dato : 18-04-02 14:01

Jeg er ved at skrive et dokument på engelsk, og mangler det korrekte ord for
krydsfelt, på engelsk.
Jeg synes ikke lige at en "The Julekalender"-oversættelse rammer så godt

Nogen forslag?

mvh/JJ

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-04-02 14:07

> [...]
for
> krydsfelt, på engelsk.
> Jeg synes ikke lige at en "The Julekalender"-oversættelse rammer så godt

Mener det hedder: Patchpanel

Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-02 15:03

"Per Thomsen" <pt*REMOVE*THIS*@monacor.dk> wrote in message

> Mener det hedder: Patchpanel

Haha, det er noget du bruger i et krydsfelt

Fra : JJ

Dato : 18-04-02 15:31

> "Per Thomsen" <pt*REMOVE*THIS*@monacor.dk> wrote in message

> Haha, det er noget du bruger i et krydsfelt

Hov hov - det kunne det jo godt have været, eftersom jeg ikke definerede
"krydsfelt" nærmere.
Så det er min fejl at jeg ikke beskrev det nærmere.

mvh/JJ

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-02 14:25

On Thu, 18 Apr 2002 15:01:04 +0200, "JJ" <jesperhn@tdcadsl.dk>
wrote:

> Jeg er ved at skrive et dokument på engelsk, og mangler det
> korrekte ord for krydsfelt, på engelsk.

Det afhænger faktisk lidt af, hvad du helt præcist mener med
'krydsfelt'. Hvis du mener det samme som jeg er det 'wiring
closet'.

-A

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-04-02 14:33

Jeps Asbjørn har helt ret ! I hvertfald ifølge Cisco CCNA håndbogen.

Fra : Arne Keller

Dato : 18-04-02 20:44

On Thu, 18 Apr 2002 15:33:01 +0200, "Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk>
wrote:

>Jeps Asbjørn har helt ret ! I hvertfald ifølge Cisco CCNA håndbogen.

JA det viser jo lidt om hvor meget Cisco ved om kabling

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 18-04-02 21:47

Arne Keller wrote:

> JA det viser jo lidt om hvor meget Cisco ved om kabling

Det er helt sikkert rigtigt. Men forklaringen er nu nok nærmere, at
forfatterne til Ciscos CCNA-materiale bruger det udtryk, som
netværksfolk (bemærk: ikke kabelfolk) benytter - og her benyttes altså
nu engang "wiring closet".

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : JJ

Dato : 18-04-02 14:36

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> Det afhænger faktisk lidt af, hvad du helt præcist mener med
> 'krydsfelt'. Hvis du mener det samme som jeg er det 'wiring
> closet'.

Jeg mener sådan et skab, hvor forbinder netværksenheder som switche til en
port i et patchpanel med korte netkabler.

Tak for svar.

mvh/JJ

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-02 14:53

On Thu, 18 Apr 2002 15:35:47 +0200, "JJ" <jesperhn@tdcadsl.dk>
wrote:

> Jeg mener sådan et skab, hvor forbinder netværksenheder som
> switche til en port i et patchpanel med korte netkabler.

"Wiring closet".

-A

Fra : Brian Ipsen

Dato : 18-04-02 15:42

On Thu, 18 Apr 2002 15:24:49 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Det afhænger faktisk lidt af, hvad du helt præcist mener med
>'krydsfelt'. Hvis du mener det samme som jeg er det 'wiring
>closet'.

Andre bruger MDF: Main Distribution Frame

/Brian

Fra : Arne

Dato : 18-04-02 16:35

Eller

DDF

Digital Distribution Frame

til elektrisk kabler

til Optiske hedder den slf

ODF

Optical Distribution Frame

Kært barn har mange navne - kan vi ikke bare kalde den
for edderkoppespindet ?

Eivind

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 18-04-02 18:11

> Kært barn har mange navne - kan vi ikke bare kalde den
> for edderkoppespindet ?

Er det engelsk ?

Fra : Arne Keller

Dato : 18-04-02 20:42

> [...]

>krydsfelt, på engelsk.
>Jeg synes ikke lige at en "The Julekalender"-oversættelse rammer så godt

Det vil hjælpe hvis du kan beskrive lidt mere hvad du specifikt mener,
men her kommer en række forslag og definitioner:

cross- connect* A facility enabling the termination of cable elements
and their interconnection or cross-
connection.

telecommunications room (TR) An enclosed space for housing
telecommunications equipment, cable
terminations, and cross- connects. The room is the recognized cross-
connect between the backbone
cable and horizontal cabling.

Her følger en række mere eksotiske udtryk

telecommunications closet (TC) See telecommunications room.

main cross- connect (MC) The cross- connect normally located in the
(main) equipment room for cross-
connection and interconnection of entrance cables, first- level
backbone cables, and equipment cables.
Campus distributor is the international term for main cross- connect.

equipment closet (EC) See telecommunications room.

floor closet See telecommunications room.

equipment room (ER) (telecommunications) A centralized space for
telecommunications equipment
that serves the occupants of a building. Equipment housed therein is
considered distinct from a
telecommunications room because of its nature or complexity.

entrance facility (EF) (telecommunications)* An entrance to a building
for both public and private
network service cables (including antennae) including the entrance
point at the building wall and
continuing to the entrance room or space.