Problemer med ur
Fra : ScooterHead

Dato : 18-04-02 13:41

Hej Gruppe,

Jeg har et problem med at uret i min PC går for langsomt, jeg har en ide om,
at det mest er når den laver processor krævende opgaver. En der har en
løsning ?.

--
/ScooterHead

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 18-04-02 16:06

"ScooterHead" <batteries@ping.dk> wrote in message
> Jeg har et problem med at uret i min PC går for langsomt, jeg har en ide
om,
> at det mest er når den laver processor krævende opgaver. En der har en
> løsning ?.

For langsomt? det KAN være batteriet til din BIOS der er ved at dø. I
tilfælde af at bios'en ikke får nok strøm kunne man måske godt forestille
sig at den vil begynde at løbe langsommere for til sidst at midste tiden
helt.....(men skyd mig ikke hvis det er forkert, det er kun en ide)

MVH
Thomas

Fra : Leony

Dato : 19-04-02 08:06

"ScooterHead" <batteries@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et problem med at uret i min PC går for langsomt, jeg har en ide
om,
> at det mest er når den laver processor krævende opgaver. En der har en
> løsning ?.

Uret kan tabe nogle sekunder ved udførelse af processorkrævende opgaver, men
det er ikke minutter eller timer det drejer sig om.
Hvis det er en gammel computer, så kan det være batteriet den er gal med,
som Thomas skriver.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : ScooterHead

Dato : 19-04-02 08:30

Min PC er ca. 2 år gammel, så det "Burde" nok ikke være batteriet, og
mærkeligt nok taber den ikke tid over natten.

Den kan tabe helt op til en time !

/ScooterHead

Fra : Leony

Dato : 19-04-02 13:00

> Min PC er ca. 2 år gammel, så det "Burde" nok ikke være batteriet, og
> mærkeligt nok taber den ikke tid over natten.

Batteriet kan have ligget i 4 år inden det blev sat i motherboardet.
Når det taber en time, så er det sikkert batteriet.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 19-04-02 08:32

ScooterHead wrote:

> Jeg har et problem med at uret i min PC går for langsomt, jeg har en ide om,
> at det mest er når den laver processor krævende opgaver. En der har en
> løsning ?.

Hvis du kører med Linux, og du er forbundet til internettet med ADSL,
cable eller lign., kan du sætte din computer til at køre ntp (network
time protocol), hvorved den selv synkroniserer uret efter en server.
se hhtp://www.sslug.dk/linuxbog vælg bogen systemadmin.

--
/kenne
Hørt sige:

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 19-04-02 17:37

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
> cable eller lign., kan du sætte din computer til at køre ntp (network
> time protocol), hvorved den selv synkroniserer uret efter en server.

Og kører man windows er et program som f.eks. Tardis på www.tucows.dk din
ven

MVH
Thomas

Fra : Flemming Steffensen

Dato : 20-04-02 10:27

> [...]
> cable eller lign., kan du sætte din computer til at køre ntp (network
> time protocol), hvorved den selv synkroniserer uret efter en server.

I Windows XP kan tiden ligeledes sættes til at synkronisere fra f.eks.
time.windows.com
Flemming