Opgradering af KDE 2.2.2 -> 3.0 - What to ~
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 18-04-02 13:30

Hey hey,

jeg har nu installeret Mandrake 8.2. Den inkluderer KDE 2.2.2. Den vil jeg
så gerne opgradere til KDE 3.

Jeg har downloadet alle RPM'erne til et dir jeg har på en anden disk. Og
kan snildt få fat i dem, rent fil-mæssigt

Men, når jeg prøver at installere f.eks. KDEbase rpm'en, får jeg at vide at
der er nogle dependencies. Fint, og godt så.

Så fandt jeg ud af at jeg via rpm -ivh <.rpm navn> kunne installere dem fra
en console. Det gør jeg så. Jeg finder endda ud af at gøre det i nogenlunde
rigtig rækkefølge (prøver dem en efter en, og installerer dem der ikke gi'r
fejl. Så kom jeg rent faktisk op og køre med KDE3 ! MEN... nu er jeg
tilbage på KDE 2.2.2. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg rebootede maskinen efter
installationen. Og jeg kan ikke længere se mine programmer nede i
task-baren.

Nu er mit spørgsmål så: Er der ikke bare EN fil man kan launche, og så ta'r
den resten med sig ? Hvis jeg launcher via Konqueror, så startes rpminst,
og den går igennem fire grundtrin hver gang.

Når så jeg trykker next, får jeg at vide at den pakke har nogle dependency
fejl.

Hvordan i HEDE HULE Hel...., kan jeg gøre så KDE 3 bliver installeret, med
alt hvad den skal bruge, så jeg ikke skal fyre 1000 kommandoer af ?

Og er der nogen der har nogen som helst anelse om hvorfor KDE gik tilbage
til 2.2.2, når nu jeg HAR installeret 3'eren ?

--
Jacob Saaby Nielsen
http://www.kode-fu.net

Fra : enrique

Dato : 18-04-02 13:59

Yello

On Thu, 18 Apr 2002 14:30:04 +0200, Jacob Saaby Nielsen wrote:

> [...]
> nu er jeg tilbage på KDE 2.2.2. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg rebootede
> maskinen efter installationen. Og jeg kan ikke længere se mine

Uden at vide alt for meget om KDE, har jeg læst at man både kan have kde
2.x OG 3.x installeret samtidigt, og at man skulle sætte en variable for
at starte 3.x frem for 2.x. Jeg er sikker på at hvis du snakker lidt med
vores gode ven google finder du det. Det er nok også derfor at du kunne
installere (-i) frem for at upgrade (-U)

> [...]

> Hvordan i HEDE HULE Hel...., kan jeg gøre så KDE 3 bliver installeret,
> med alt hvad den skal bruge, så jeg ikke skal fyre 1000 kommandoer af ?

Hvis jeg skal have flere rpm installeret fra en mappe bruger jeg bare:
rpm -Uvh *.rpm

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 18-04-02 14:14

enrique wrote:

> [...]
> vores gode ven google finder du det. Det er nok også derfor at du kunne
> installere (-i) frem for at upgrade (-U)

Heh, jeps, jeg fandt ud af det =) Når jeg logger ind, så kan jeg vælge
window manager. Den stod på KDE, istedet for KDE3.

> Hvis jeg skal have flere rpm installeret fra en mappe bruger jeg bare:
> rpm -Uvh *.rpm

Jeg læste i README filen (Det var så første gang i en zillion år jeg har
gjort sådan noget ))) ), og man kan bruge:

urpmi *

Så, nu kører KDE3 rent faktisk. Det mest fantastiske er jo sådan set at nu
virker lyden også ! Så, Jay-Z fyrer den lige af på min desktop lige nu
)))

--

Jacob Saaby Nielsen
http://www.kode-fu.net