Låsning på Navision Financial klienter, de~
Fra : Per Münster

Dato : 18-04-02 12:17

Vi har en blandet installatin med WNT server (og W2K server), WXP, W2K, WNT,
W95 og W98 klienter. Vi kører Version 2.60D som både klienter og server.
Specielt ser det ud som om W95 volder låsningsproblemer. Vi kører NF på NF's
eget databasesystem.

Det ser ud som om:
at når en w95 venter på en låst tabel, så får w95'eren ikke lov at komme
igang igen - heller ikke efter at tabellen er frigivet. Skulle brugeren af
w95 i sin desparation finde det rimeligt at slukke maskinen, så løser heller
ikke dette problemet. Navision vil stadig have den "holdning" at brugeren
venter og og låser. Og det får så følgelig den virkning at andre spærres af
brugeren.

Jeg kunne vælge at kaste vore w95 maskiner over på en w98, wxp, w2k, men det
involverer jo
1) at der skal bekostes nye klienter - ca 2 tkr / stk
2) at hardwaren måske viser sig utilstrækkelig til denne operation

Mit alternativ kunne være at sende vore w95'ere (det er næsten halvdelen af
vores installation) op på windows 2000 terminalserver, hvor licensen er lidt
billigere.

Det er lidt uklart for mig, hvorfor NF "bærer nag" så at klienten også ser
ud som låst, selvom der ikke er strøm på.

Men er der nogen, der kender en lille patch eller regedit-rettelse, der kan
fjerne problemet?

MVH

Per Münster

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 19-04-02 19:12

> Men er der nogen, der kender en lille patch eller regedit-rettelse, der
kan
> fjerne problemet?
>
> MVH
>
> Per Münster

Hvis jeg var dig ville jeg prøve i dk.edb.system.ms-windows, jeg kan ikke få
øje på noget omkring netværk stort, sorry

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Henrik

Dato : 20-04-02 08:10

tja jeg kan godt se lidt om netværket måske. Men du må skal sniffe på din
ledning og evt vende tilbage med en rapport,
Du kan evt. også tjekke hvilke processer og tråde, som serveren åbner, i
forbindelse med at det fryser...

Henrik