Netprinter "falder ud".
Fra : Flozzy

Dato : 18-04-02 08:16

Vores netværksprinter kan pinges fra samtlige pc'er og server (NT4), men
af og til vil printeren ikke "se" netværket, og der kan ikke printes ud
før efter genstart af serveren. Printeren har fast adresse, hvorimod
alle andre bliver tildelt adresser dynamisk. Hvor og hvordan kan sådan
en fejl spores og udbedres? Nogen bud?
Mvh Flozzy

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 19-04-02 11:12

"Flozzy" <Flozzy.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> før efter genstart af serveren. Printeren har fast adresse, hvorimod
> alle andre bliver tildelt adresser dynamisk. Hvor og hvordan kan sådan

Check efter om der står noget i log filerne på serveren.

Er printeren installeret på serveren, og så delt derfra eller er
den installeret på alle klienterne ?

For systemer med op til 5 computere ville jeg installere direkte, det
skal kun gøres en gang pr. maskine, og et problem på serveren gør så
ikke noget.

Det kan enten være problemer med serveren, for mange kollisioner i
hub'en, så netværket kører langsomt, eller forbindelsen mellem klient og
server.

Når du ikke kan printe, er det så alle klienter der ikke kan, eller kan
du printe fra nogen, og ikke fra andre.

Er det i så fald de samme der ikke kan, og kan serveren når klienterne
ikke kan ?

MvH

Carsten Nielsen

Fra : Flozzy