Skattefidus ??
Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-04-02 23:18

Hej med jer.

Jeg vil gerne have kommentarer på følgende faktureringsmetode:

Min kammerat arbejder som freelancekonsulent her i Danmark. Han har oprettet
et selskab i England, og benytter dette selskab til at fakturere den danske
kunde for ydelser han som bosat i Danmark har ydet overfor den danske kunde.

Han har så et kreditkort til en Engelsk bankkonto som pengene fra den danske
kunde jo havner på. På den måde er han jo i stand til skattefrit at bruge
pengene i Danmark.

Hvad mener i om det ?

Jeg ser frem til jeres gode svar.

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Peter G C

Dato : 18-04-02 08:15

Søren Nielsen <sonil@ofir.dk> skrev:

[klip]

> Hvad mener i om det ?

Din ven får en regning tilsendt en dag - sikkert sammen med en stævning.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Carl Munk

Dato : 19-04-02 20:38

"Søren Nielsen" <sonil@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> kunde jo havner på. På den måde er han jo i stand til skattefrit at bruge

Jf.Lovgivninger skal der være CVR/SE nr. på alle EU-fakturaer og alt
bliver registreret, også at din kammerat er bosat i DK og betaler alm.
skat. Han skal under alle omstændigheder lave regnskab både til det
danske og til det engelske Told & Skat, så det er kun en teoretisk
fidus,
der slet ikke duer i EU, så kan din kammerat oprette et firma i et land
udenfor
EU og langt væk

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 21-04-02 22:48

> [...]
> kunde jo havner på. På den måde er han jo i stand til skattefrit at bruge

Det er meget nemt.

Hvis du udfører personligt arbejde i Danmark, er du - man - skattepligtig til Danmark. Problemet opstår, hvis man laver noget via PC fra f.eks. England via internettet på en dansk computer.... arbejder du så i Danmark eller England.

Mig bekendt er vi lidt sløve til at finde ud af det - for her er det internationale skatteregler der skal aftales landede imellem, og at vi synes eet er ikke ensbetydende med, at et mere "skattefrit" EU-land synes det samme.

Der mangler klare retningslinier.

Men altså - hvor du fysisk arbejder betaler du skal - det er normen inden for EU - men man har glemt PC-Anywhere.

Mvh. JørgenE

---