css!!
Fra : S@ndman

Dato : 03-02-01 00:54

Hejsa,

Er der muligt at definere i css, så man kan lave hvert bogstav i hvert
afsnit stort og hvordan..??

Jimmy

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 03-02-01 01:34

S@ndman wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der muligt at definere i css, så man kan lave hvert bogstav i hvert
> afsnit stort og hvordan..??

Antager at du mener det FØRSTE bogstav i hvert afsnit - og jeps! Prøv
nedenstående eksempel. Hvis der er noget du gerne vil have uddybet må du
endelig sige til.

Mvh
Jonas

<head>
<title>Statsministerens nytårstale</title>
p { font-size: 12pt; line-height: 12pt }
p:first-letter { font-size: 200%; font-style: italic;
font-weight: bold; float: left;
text-transform: uppercase }
</head>
IT-nation. Det er ikke en umulig drøm. Det betyder, at alle danskere skal
have adgang til Internet og mulighed for en e-mailadresse.</p>

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-02-01 10:34

"Jonas Astrup - html.dk" <astrup@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> have adgang til Internet og mulighed for en e-mailadresse.</p>

Det så da flot ud i MSIE 5.5 og i Opera 4+5, mens der bare kom et
almindeligt lille "j" i NN 4.73.

Claus

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 05-02-01 11:06

Claus E Beyer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det så da flot ud i MSIE 5.5 og i Opera 4+5, mens der bare kom et
> almindeligt lille "j" i NN 4.73.

Ja - Netscape version 4 er en L... browser. Heldigvis er der jo kommet en
6'er :)

Mvh
Jonas

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-02-01 13:50

> Ja - Netscape version 4 er en L... browser. Heldigvis er der jo
kommet en
> 6'er :)

Hvor får man fat i den, NN6, uden en kæmpedownload ?

Er der nogen af databladene der har den med på deres CD?

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-02-01 15:04

Mon, 5 Feb 2001 13:49:32 +0100, skrev "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com>:

>Hvor får man fat i den, NN6, uden en kæmpedownload ?

Det er ikke mere end 24.7 MB, hvis du vælger det hele

Af de blade jeg har, er den på Alt om Datas CD i februarnummeret.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 03-02-01 01:37

S@ndman <sandman@ofir.dk> skrev:
> Er der muligt at definere i css, så man kan lave hvert bogstav i hvert
> afsnit stort og hvordan..??
Prøv med
float:left}</style>

:first-letter kan evt. erstattes med p:first-letter

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast