Server.Mappath og aspmail
Fra : Ofutte

Dato : 17-04-02 15:45

Hej.

er det ikke en eller anden der har en stump kode, der viser hvordan man
bruger Server.Mappath() funktionen til at vedhæfte en fil til en mail!
det ville bare være såååååå cool

tak på forhånd

Ole Futtrup

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-04-02 18:08

"Ofutte" <ofuttrup@hotmail.com> wrote in message
> er det ikke en eller anden der har en stump kode, der viser hvordan man
> bruger Server.Mappath() funktionen til at vedhæfte en fil til en mail!
> det ville bare være såååååå cool

Tænker du på ASPMail fra serverobjects?

--
Jakob Andersen

Fra : Ofutte

Dato : 17-04-02 18:35

<snip>

> Tænker du på ASPMail fra serverobjects?
>
> --
> Jakob Andersen

Ja det gør jeg

Ole Futtrup

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-04-02 18:44

> Ja det gør jeg

Så vil jeg gætte på noget ala dette her:
<%
Set objMail = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
objMail.FromName = "Afsenderens fulde navn"
objMail.FromAddress= "afsender@domæne"
objMail.RemoteHost = "mailserver.domæne.dk"
objMail.AddRecipient "modtager@domæne.dk", "Modtagerens fulde navn"
objMail.Subject = "Emnet på din mail"
objMail.BodyText = "Her skriver du den tekst du vil have i body"
objMail.AddAttachment Server.Mappath("fil.zip")
if objMail.SendMail then
Response.Write "Din email er sendt"
else
Response.Write "Emailen blev ikke sendt, fejlen var:" & objMail.Response
end if
%>

Filen du sender skal så ligge i samme dir som ASP filen.

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-04-02 18:45

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> Så vil jeg gætte på noget ala dette her:

Jeg vil godt lige udpensle at det kun er et gæt da jeg ikke har testet det.
Og det er lang tid siden jeg har brugt denne mailkomponent.

--
Jakob andersen

Fra : Ofutte

Dato : 18-04-02 10:36

<snip>

> [...]
det.
> Og det er lang tid siden jeg har brugt denne mailkomponent.

Huummmm! vil det sige at den fil der ønskes vedhæftet, først skal uploades
til et bestemt directory på serveren, sådan at "file field" rent faktisk er
en upload funktion???

MVH.
Ole Futtrup.

P.S tak for hjælpen indtil videre

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-04-02 13:30

"Ofutte" <ofuttrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til et bestemt directory på serveren, sådan at "file field" rent faktisk

Ja, ASPMAIL har ikke indbygget upload funktion.

--
Jakob Andersen

Fra : Ofutte

Dato : 19-04-02 19:20

<snip>

> Ja, ASPMAIL har ikke indbygget upload funktion.
>
> --
> Jakob Andersen

Hej Jacob.

Tak skal du have, jeg går i krig