Nedrunde i Excel
Fra : dennis

Dato : 02-02-01 22:12

Hej,
Hvordan kan jeg nedrunde et "beløb /x,xx" i Excel-97
f.eks hvis jeg skal havde beløb 1.435,94 x 67% = -962,00 (hvor det
er -962,08)

Min formellinje er =-SUM(D13*B13)

Jeg ved jeg skal bruge " RUND.NED " men hvordan ?

Mvh
Dennis

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-02-01 22:49

dennis wrote:

> [...]
> er -962,08)
>
> Min formellinje er =-SUM(D13*B13)
>
> Jeg ved jeg skal bruge " RUND.NED " men hvordan ?

I excel2000 (formentlig samme format i tidligere udgaver)

Syntaks

RUND.NED(tal;antal_decimaler)

Tal er et vilkårligt reelt tal, som skal rundes ned.
(her kan du indsætte din sum-formel, hvis jeg ikke taget meget fejl).

Antal_decimaler er antallet af decimaler, som tallet skal rundes ned
til.

Der er meget hjælp at hente i ......tromlehvirvel......
hjælpefunktionen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : finnerichsen@my-deja~

Dato : 04-02-01 08:38

Dennis, jeg har prøvet at sende dig en tutorial direkte til din E Mail
adresse, men den komme retur. Skulle du have interesse i at modtage den
skriv venligst til mig med oplysning om din korrekte E Mail adresse og
jeg vil sende den til dig. Den er på engelsk, cheers Finn
elveplum@actonline.com.au

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/