Proftpd og mapper/folders??
Fra : Bruun

Dato : 17-04-02 11:01

Davs,

Jeg har her på jobbet haft en Proftpd kørende i lang tid. Lige pludselig
bliver jeg ringet op af en kollega. Hvad jeg har ændret siden man ikke kan
(bvadr... gennem internet explorer, trække flere mapper over i en oprettet
mappe på ftp-serveren)

Dette undrer mig en del. Jeg har tjekket hvad der sker når man opretter en
mappe.

Owner bliver sat til rwx, Group og Other bliver sat til r-x.

Efter at pille lidt ved rwx-rettighederne, så virker det?? Dvs. at den
bruger som har oprettet mappen og overført mapperne, nu kan overføre de
respektive filer i de oprettede mapper.

Så går jeg kold ¤!#"¤#?? Hvad dælen er dén af? Har jeg ikke ret når jeg
mener at, når owner har rwx på den oprettet mappe, så burde han/hun kunne
lave en overførsel af alt til alle under mapper osv?? Det sker bare ikke før
jeg ændrer rettighederne gennem Unix'n.

Hmmm, er det proftpd som laver et eller andet fis her? Hvad jeg kunne
forstå, så har det virket før. Well, indtil jeg smækkede version 1.24 på :))

Er der nogle her inde som er stødt på det samme? Og evt. har en løsning?

Fra : Tom Knudsen

Dato : 17-04-02 17:44

"Bruun" <k.bruun@agfaservice.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
:))

> Er der nogle her inde som er stødt på det samme? Og evt. har en løsning?

Kig på UMask direktivet + Opgrader til 1.2.5rc1
Mvh Tom

Fra : Bruun

Dato : 19-04-02 20:35

Hejsa,
"Tom Knudsen" <tom@kkowboy.net> wrote in message

> "Bruun" <k.bruun@agfaservice.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]
> :))

> Kig på UMask direktivet + Opgrader til 1.2.5rc1

Jeg ændrede i Umask... nu spiller det... selvklart :)))

Takker for tippet.

Mvh Kim Bruun