LPT porten.
Fra : Jesper

Dato : 17-04-02 10:26

Hej I Gruppen.

Jeg laver nogle amatørradio programmer, hvor man via comporten taster sin
radio.
Dette virker fint med mscomm1.rstenable=true og false.
Nu er det så bare at jeg har fundet diagrammer til hvordan man sætter
radioen til lpt porten,
men hvordan man kommer til den port via vb, kan jeg ikke finde ud af.
Det er databit 0-7 der skal bruges.

NOGEN HJÆLP AT HENTE ????

Jesper G.

Fra : [8000]Gul

Dato : 17-04-02 14:18

Jeg bruger denneher OCX. Den er både til seriel og parralel.
http://www.jspayne.com/io/home.html

Fra : Jesper

Dato : 17-04-02 17:46

Tak tak, men det ser lidt dumt ud at der kommer en box frem med at det er en
demo, hver gang
brugeren åbner parallel porten....

Jesper G

Fra : [8000]Gul

Dato : 17-04-02 18:01

oops...vidste ikke der var licens på. jeg har fået den på min skole Jeg
må nok lære at læse mine links lidt bedre en anden gang!

Fra : Jesper

Dato : 17-04-02 18:19

Fået den på din skole?
OCX'en eller linken?
Hvis det er ocx'en reg, kender du jo min adresse....

JG

Fra : Rayman

Dato : 17-04-02 19:45

Her er en gratis:

http://ourworld.compuserve.com/homepages/richard_grier/IO_OCX.htm

Mvh. Rayman.

Fra : Jesper

Dato : 17-04-02 21:23

Når man starter den efter ins. skriver den DEMOIO.....

Jesper....

Fra : Rayman

Dato : 19-04-02 22:19

Hvorhenne?
Jeg har en version som ikke skriver noget, men den virker ikke under
2000/XP, jeg kan maile den til dig (den er lovligt gratis)

Fra : Jesper

Dato : 20-04-02 01:00

Ok, tak. Men kører xp, og kan derfor ikke bruge den....

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-04-02 14:23

> Nu er det så bare at jeg har fundet diagrammer til hvordan man sætter
> radioen til lpt porten,
> men hvordan man kommer til den port via vb, kan jeg ikke finde ud af.
> Det er databit 0-7 der skal bruges.

Jeg har samlet masser af links til LPT&VB på
http://hjem.get2net.dk/villy/vje_vbio.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Rayman

Dato : 19-04-02 22:24

Jeg ser at du har det "gamle" trick med Open "LPT1:".
Det vil jeg gerne advare mod, da VB går i en halt, hvis data'ene ikke
modtages, og kan kun bringes ud af den, ved at CTRL+ALT+DEL, eller modtage
data.

Mvh. Rayman.

Fra : Jesper

Dato : 20-04-02 01:01