auto ip kald ved opstart
Fra : BF

Dato : 17-04-02 09:44

Jeg har haft en tracer kørende, og kan se min pc (win2000) laver et
autoopkald ved opstart til ip 207.46.226.17 og/eller 207.46.106.88
Dette er microsoft ip'er.
Er der nogen der ved hvordan man fjerner disse autokald ??
Er der andre der har haft lignende oplevelser ??

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 17-04-02 15:21

In <3cbd3510$0$78793$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "BF" <benny@get2net.dk> writes:

> [...]
>Dette er microsoft ip'er.
>Er der nogen der ved hvordan man fjerner disse autokald ??
>Er der andre der har haft lignende oplevelser ??

Du aendrer i host-filen, saa alt trafik til windowsupdate.com bliver sendt til 127.0.0.1
istedet for.

Fra : BF

Dato : 17-04-02 21:01

<benny@get2net.dk> writes:

> Du aendrer i host-filen, saa alt trafik til windowsupdate.com bliver sendt
til 127.0.0.1
> istedet for.

Tak for tipset - og hvor logisk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-04-02 05:01

On Wed, 17 Apr 2002 22:00:55 +0200, "BF" <benny@get2net.dk> wrote:

>Tak for tipset - og hvor logisk

Såvidt, jeg kan se, har du installeret software til at kunne tjekke
for updates. Nu vil du ydermere konfigurere dig frem til at forhindre
den software i at virke. Hvorfor det, egentligt?

Jeg går næsten ud fra at du har installeret "Besked om vigtige
opdateringer til Windows". På WindowsUpdate er der endda tillige
vejledninger om at afinstallere den.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-04-02 20:40

BF skrev:

> min pc (win2000) laver et autoopkald ved opstart til ip 207.46.226.17
> og/eller 207.46.106.88 Dette er microsoft ip'er.

Du har nok installeret et eller andet fra Microsoft med besked om vig-
tige opgraderinger fra Windows update, eller også bruger du Messenger.

> Er der nogen der ved hvordan man fjerner disse autokald ??

Det der tracer-halløj du omtaler, fortæller vel hvad det er som laver
forbindelsen? I det program som angives, er der sikkert mulighed for at
kunne indstille diverse ting.

> Er der andre der har haft lignende oplevelser ??

Sandsynligvis, de har nok bare ikke lagt mærke til det endnu.
--
Fix Outlook Express: