Forskel på opitcal mus ?
Fra : Frank W

Dato : 17-04-02 08:07

Hej NG..

Jeg står og skal bruge en ekstra mus og har besluttet at få fingerne i
en optical mus. Nu ved jeg at der findes du forkskellige opitcal mus
på markedet..der findes de gamle som ret og slet hedder optical mus og
nogle der hedder Dual optical mus..

Jeg vil selvfølig gerne ha en dual optical mus, og spørgsmålet er om
der er nogen specielle kendetegn på selve musen, så jeg ikke køber
katten i sækken og får en gammel model med hjem ? (har set nogle
steder hvor der bare med et klistremærke står 2xoptical, bare som
info, men er det nok)?

Hilsen
Frank W.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 17-04-02 09:17

"Frank W" <frank@ebox.dk> skrev

> [...]
> katten i sækken og får en gammel model med hjem ? (har set nogle
> steder hvor der bare med et klistremærke står 2xoptical, bare som

Ja. 2xoptical er i hvert fald det navn Logitech putter på deres Dual
Optical-mus. Der er i øvrigt god grund til at vælge en Dual Optical mus, for
opdateringen i standard-udgaven er bestemt ikke noget at råbe hurra for. Jeg
har en standard-optical Logitech mus, og selvom jeg aldrig spiller, irriteres
jeg tit over dens langsomme opdateringshastighed.

mvh
Peter

Fra : Deaster

Dato : 18-04-02 07:44

Chuke Mimergolf wrote:
> [...]
> råbe hurra for. Jeg har en standard-optical Logitech mus, og selvom
> jeg aldrig spiller, irriteres jeg tit over dens langsomme

Har du prøvet med et andet underlag?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-04-02 14:14

"Deaster" <frankatcia@hotmail.com> skrev

> Har du prøvet med et andet underlag?

Jepper. Borde, bøger og musemåtter af forskellig glathed og farve. Jo lysere
og mere ru overfladen er, des bedre - men musen kan stadig have problemer med
at fange hurtige bevægelser, som fx hvis man maler med en pensel i Photoshop.
Lidt træls

mvh
Peter

Fra : sfinks

Dato : 17-04-02 09:51

On Wed, 17 Apr 2002 09:06:42 +0200, Frank W <frank@ebox.dk> wrote:

> [...]
>katten i sækken og får en gammel model med hjem ? (har set nogle
>steder hvor der bare med et klistremærke står 2xoptical, bare som

Den dual optical fra Logitech er vist ikke cordless. Jeg har på jobbet
en alm. logitech cordless optical mouse, og den er altså sulten i
batterier. 2 mdr imellem skift !

Da dual optical ikke er cordless bruger den jo ikke batterier og den
må kunne anbefales.

Men jeg kan ellers godt lige deres cordless pro, non-optial.

mvh

John

Fra : Frank W.

Dato : 17-04-02 11:38

sfinks <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in

> Den dual optical fra Logitech er vist ikke cordless. Jeg har på jobbet
> en alm. logitech cordless optical mouse, og den er altså sulten i
> batterier. 2 mdr imellem skift !

Jeg har kig på en "ikke trådløs optical mus" fra Logitech og det var mest
om man kunne se fysisk forskel på dem..f.eks med at der skulle være 2
lyddioder i bunden af musen eller noget i den stil.

Hilsen
Frank W.

Fra : Frank W.

Dato : 17-04-02 14:53

"Frank W." <frank@ebox.dk> wrote in

Tillader lige at citere mig selv

> Jeg har kig på en "ikke trådløs optical mus" fra Logitech og det var
> mest om man kunne se fysisk forskel på dem..f.eks med at der skulle
> være 2 lyddioder i bunden af musen eller noget i den stil.

Her er forskellen http://www.logitech.com/cf/products/mice.cfm bare som
info.

Hilsen
Frank W.