Computer starter, når telefonen ringer !!!
Fra : Lind

Dato : 17-04-02 00:41

Hej NG

Hvad kan være problemet når computeren starter, hvis telefonen ringer,
modemet er et Lasat WebSetGo fra Sonofon.
Er det forkert installation af modemet (tænker på ledningerne), Firmware
eller en BIOS indstilling ???

Bundkortet er et: EPOX 4SDA+ med en P4 1600. Styresystemet er Windows XP.
Internet udbyderen er TDC...

Jeg har læst om problemet før, men kan ikke huske løsningen på det, så hvis
nogle ville være venlige, ville jeg blive meget glad, da det er lidt af et
irritationsmoment, at skulle huske at slukke modemet hver gang.

VH.
Lind

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 01:00

Lind skrev:

> Hvad kan være problemet når computeren starter, hvis telefonen
> ringer, modemet er et Lasat WebSetGo fra Sonofon.
> Er det forkert installation af modemet (tænker på ledningerne),
> Firmware eller en BIOS indstilling ???

Det kan godt være en BIOS indstilling. 'Wake on modem-ring', eller
noget i den stil. Egentligt troede jeg kun det gjaldt for interne
modems, men muligvis ikke.

Madsen.

Fra : Martin S.

Dato : 17-04-02 01:21

> [...]
I Bios, Power Management e.lign. Der skal du disable for enten Wake up on
Modem eller for den pågældende Com port.

> Det kan godt være en BIOS indstilling. 'Wake on modem-ring', eller
> noget i den stil. Egentligt troede jeg kun det gjaldt for interne
> modems, men muligvis ikke.
Nej det gælder også for eksterne modems.

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 01:35

Martin S. skrev:

> Nej det gælder også for eksterne modems.

Ok. Jeg var ikke helt sikker.

Madsen.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-04-02 09:00

"Lind" <marlinmo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle ville være venlige, ville jeg blive meget glad, da det er lidt af et
> irritationsmoment, at skulle huske at slukke modemet hver gang.

eller også skal du ringe til åndernes magt ...