dual cpu og temp!
Fra : Morten@Odense

Dato : 16-04-02 13:37

Hej
Jeg er newbee ud i dual maskiner, så jeg vil lige spørge om det er normalt
at den ene cpu konstant er 5-8 grader varmere end den anden?

Asus Cuv4x-D
2x PIII 1000EB

mvh
Morten

Fra : Ole & Christina

Dato : 16-04-02 14:15

"Morten@Odense" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:a9h5ub$2bh$1@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg er newbee ud i dual maskiner, så jeg vil lige spørge om det er normalt
> at den ene cpu konstant er 5-8 grader varmere end den anden?
Der er flere muligheder, et par stykker:
1)Der er ikke jævn load på begge processorer. Alt efter styresystemets evner, vil der altid være (mere eller mindre) skæv fordeling.
2) sensorerne er ikke ens kalibreret. Faktisk tror jeg ikke du skal regne med at de er kalibrerede overhovedet. Anden fejlkilder
indenfor samme er uens kontakt mellem sensor og cpu.
3) Dine kølere er ikke lige gode. Selvom du har to ens kølere kan den ene være lidt bedre til at lede varmen væk fra cpu'en.

Der er sikkert flere, men så længe det ikke er >=20 graders forskel, ville jeg ikke være bekymret. Fordelen med dit system er at
dine PIII cpu'er selv "skruer ned" hvis de bliver for varme. Hvis du ikke oplever ustabilitet, eller din cpu-temperatur i forvejen
er oppe over 50 grader, så bare slap af, og nyd livet!

--
Ole S.