Bærbar HP omnibook, Acer eller Dell?
Fra : dytdyt

Dato : 16-04-02 12:43

Hej

Jeg eftersøger nogle erfaringer med bærbare computere. Jeg hælder mest
til HP's nye omnibook xt6200 (eller vt6200), men har ingen erfaringer
med HP bærbare. Dernæst kunne jeg forestille mig at købe enten en Acer
eller en Dell, men har hørt meget skidt om specielt Dells service.

HP omnibook xt6200
http://makeashorterlink.com/?Q174241B

HP omnibook vt6200
http://makeashorterlink.com/?E6A4311B

Prisen på omnibook xt6200 hos itbutikken.dk
http://makeashorterlink.com/?Y2B4221B

Jeg syntes at det lyder meget billigt, specielt for xt6200, men som
sagt - hvad syntes i om HP's bærbare? Er det "kram" - er deres skærme
gode? Er deres support god? Er der nogen der har erfaring med deres
onsite garanti?

Jeg vil meget gerne høre for og imod HP og/eller andre bærbare.

--
Sebastian
Soon to be a happy owner of a brand new computer

Fra : Michael Thomsen

Dato : 16-04-02 13:12

Nu ved jeg heller ikke så meget om bærbare, men HP er meget hurtige til
reperation. Jeg havde en HP Procurve 2524m Swich som gik til ved et
netparty. (380v er for meget) Og den sendte jeg til HP og fik en ny efter 8
dage, uden at jeg skulle betale for noget, udover portoen.

mvh Michael

Fra : [9220] Ulrich Sørens~

Dato : 16-04-02 20:49

Hej

SNIP

> men har hørt meget skidt om specielt Dells service.

Jeg har nu kun hørt godt om dem. De har 1 års onsite service som skulle være
helt suveræn - jeg har dog heldigvis aldrig haft brug for den endnu.

Du skriver ikke helt hvad det er du går efter - skal det være P4 eller skal
du have et godt grafikkort osv. Jeg mener dog altid at du får mere for
pengene ved Dell. Hvis du tager deres Inspiron 8200 med P4 så får du
sammenlignet med HP GForce 4 Go i stedet for Radeon Mobility grafikkort + 10
GB mere HD. Desuden er der brænder og 15" skærm som jeg ikke kan se om HP'en
har ud fra de data de har ved ITbutikken. Desuden må jeg gøre opmærksom på
at P4-M processoren ikke fås som 1.8 MHz men kun 1.6 og 1.7 så ITbutikkens
data passer ikke.

Alt i alt vil jeg foreslå Dell. Jeg er selv 100 % tilfreds med min Inspiron
4100.

--
Ulrich Sørensen
Brandevej 10, 10

Mobile: +45 2126 9937
Email: ulrichs@acoustics.auc.dk
ICQ: 33830406

Fra : Sebastian

Dato : 16-04-02 21:26

"[9220] Ulrich Sørensen" <ulrichs@acoustics.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:a9hv93$r87$1@sunsite.dk...
> Jeg har nu kun hørt godt om dem. De har 1 års onsite service som
skulle være
> helt suveræn - jeg har dog heldigvis aldrig haft brug for den endnu.
Det er generelt den amerikanske afdeling jeg har hørt alt det negative
fra (fx. news:alt.sys.pc-clone.dell). Men derfor behøver det jo ikke at
stå så dårligt til i den danske afdeling.

> Du skriver ikke helt hvad det er du går efter - skal det være P4 eller
skal
> du have et godt grafikkort osv.
Der var jeg nok lidt upræcis - den skal være temmelig "fremtidssikret",
den skal være _bærbar_, ikke slæbbar :), den må gerne være meget
"connectable" mht. firewire, usb, docking osv. osv.

> Jeg mener dog altid at du får mere for pengene ved Dell.
Denne HP koster 28.000 inkl moms. En tilsvarende Dell koster 36.000.

> Hvis du tager deres Inspiron 8200 med P4 så får du
> sammenlignet med HP GForce 4 Go i stedet for Radeon Mobility
grafikkort
Det er korrekt, men den kan stadig køre 1600x1200 på extern skærm, så
det er fint nok for mig.

> + 10 GB mere HD.
Det kan varieres - som man vil have det.

> Desuden er der brænder og 15" skærm som jeg ikke kan se om HP'en
> har ud fra de data de har ved ITbutikken.
xt6200 fåes både med 14,1" og 15", samt med DVD/CD-RW combi-drev og uden
så det er ikke til at vide hvilken der er til salg hos itbutikken, men
jeg har skrevet til dem og bedt om de fulde specs.

> Desuden må jeg gøre opmærksom på
> at P4-M processoren ikke fås som 1.8 MHz men kun 1.6 og 1.7 så
ITbutikkens
> data passer ikke.
Den bliver først leveret fra maj måned, hvor de næste processorer er
indført - ifølge en forhandler.

> Alt i alt vil jeg foreslå Dell. Jeg er selv 100 % tilfreds med min
Inspiron
> 4100.
Super - det håber jeg også jeg bliver for mit valg :p

Jeg er fast besluttet på at jeg ikke vil have en Inspiron 8200, den
vejer for meget, nemlig 3,5 kg. xt6200 vejer kun 2,4 kg, hvilket gør den
noget mere mobil i mine øjne. En af mine bekendte der arbejder his Dell
har ingen ide om hvornår der kommer P4 processorere i deres mindre
(lettere) modeller - hvorfor jeg ikke rigtigt ved om jeg vil vente på
det.

Tak for dit svar
--
Sebastian

Fra : [9220] Ulrich Sørens~

Dato : 17-04-02 17:26

SNIP

> Denne HP koster 28.000 inkl moms. En tilsvarende Dell koster 36.000.

En Dell regnede jeg samme til 29.000 et eller andet. Ved ikke hvordan du fik
det til 36.000 og desuden ved du ikke endnu hvilket udstyr der er i HP'en,
men Dell'en havde næsten alt hvad du kan forestille dig. Jeg har selv set HP
bærbare og deres kvalitet og design er 100 % i top hvorfor der ikke er noget
at komme efter der, men jeg synes stadig at de er lidt for dyre i forhold
til hvad du får for pengene.

> Det er korrekt, men den kan stadig køre 1600x1200 på extern skærm, så
> det er fint nok for mig.

Jeg vil nu stadig foretrække at se på TFT skærmen - en gang TFT altid TFT.
Dog kan der være nogle spil hvor der er meget hurtig grafik hvor en alm.
skærm er at foretrække, men generelt er det et meget godt billede på dem.

> Jeg er fast besluttet på at jeg ikke vil have en Inspiron 8200, den
> vejer for meget, nemlig 3,5 kg. xt6200 vejer kun 2,4 kg, hvilket gør den
> noget mere mobil i mine øjne.

Det er rigtig nok at Dell'en vejer en del mere men den har også flere
muligheder da CD/DVD/CD-RW er indbygget + du stadig har optical bay som de
kalder det. I størrelse/vægt svarer HP'en nok til Dell Inspiron 4100.

En ting jeg ikke helt forstår er hvorfor du vælger en P4 hvis du gerne vil
være mobil. Den bruger en del mere strøm end P3, 30 W mod max 22W for den
hurtigste P3 => kortere batteritid. Derudover synes jeg det er overkill at
sætte en P4 sammen med et Radeon Mobility da det kun har begrænset 3D power.
Hvad vil du bruge at den processorkraft til med mindre du har en enormt
behov for at lave matematiske beregninger. Du kan alligevel ikke spille
nogle helt vilde 3D spil med ovennævnte grafikkort. Et Radeon Mobility
svarer efter min mening ca. til et GForce 256 - måske lidt tættere på et
GForce 2 Mx. Du giver næsten 10.000 kr. for at få en P4 i stedet for en P3 -
er det det værd?

Mvh. Ulrich

Fra : Christian Catu

Dato : 17-04-02 11:12

> [...]
>
> HP omnibook vt6200
> http://makeashorterlink.com/?E6A4311B
>
> Prisen på omnibook xt6200 hos itbutikken.dk

Jeg hat en HP OmniBook 6100, som jeg er meget tilfreds med. Det er
simpelthen den mest lydløse bærbare jeg nogensinde har set. Den laver lige
lidt blæserstøj når den starter op, derefter hører du den slet ikke. Selv
dvd drevet deri er meget stille
Derudover kører den (med XP) som en drøm. Skriv hvis der er noget spcifikt
du gerne vil have at vide