Fetchmail
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-04-02 09:47

Hej

Jeg får alt mail (stjernealias) til mit domæne forwarded til en
pop3-boks hos tele.dk. Nu vil jeg gerne have denne boks tømt af min
linuxserver som derefter skal dele mailen ud til de respektive lokale
brugere.

Dvs.:
morten@gartneriet.dk => morten@localhost
axel@gartneriet.dk => axel@localhost
kirsten@gartneriet.dk => kirsten@localhost

resten (som også inkluderer mail til tele.dk-adressen samt en
cybercity-mailadresse) => mads@localhost

Jeg har regnet ud at det er fetchmail jeg skal have fat i, ikke? Jeg kan
bare ikke gennemskue hvordan den skal sættes op.

Den skulle så gerne startes når min ppp-forbindelse kommer op, og tjekke
med et par minutters mellemrum når jeg er online.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-04-02 17:35

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

>morten@gartneriet.dk => morten@localhost
>axel@gartneriet.dk => axel@localhost
>kirsten@gartneriet.dk => kirsten@localhost

For et par år siden skrev Jens Kristian Søgaard en vejledning
i præcis det, og postede et link til den her i gruppen. Med lidt
google-gymnastik burde du kunne finde den.

>Den skulle så gerne startes når min ppp-forbindelse kommer op, og tjekke
>med et par minutters mellemrum når jeg er online.

Så lader du bare din ip-up starte fetchmail som daemon og din
ip-down stoppe fetchmail. Med debian woody er det vist egentlig
en opsætning, man kan vælge under installationen af fetchmail.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-04-02 22:22

Jeg fandt den på http://www.jksoegaard.dk/Email/

>Så lader du bare din ip-up starte fetchmail som daemon og din
>ip-down stoppe fetchmail. Med debian woody er det vist egentlig
>en opsætning, man kan vælge under installationen af fetchmail.

Nu kører jeg SuSE, men det var da en smal sag at få det til at køre vha.
ovenstående side.
Jeg takker for hjælpen.

http://www.gartneriet.dk