Hvordan findes ip adr?
Fra : Supermulen

Dato : 15-04-02 22:17

Kan jeg finde en ip adr. når jeg kun kender email adr.?

Hilsen Amatør.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-04-02 22:33

On Mon, 15 Apr 2002 23:17:00 +0200, "Supermulen"
<tonnyh@stofanet.dk> wrote:

> Kan jeg finde en ip adr. når jeg kun kender email adr.?

Generelt? Nej.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-04-02 22:52

Supermulen wrote:

> Kan jeg finde en ip adr. når jeg kun kender email adr.?

Du kan altid finde en ip adresse, men hvilken leder du efter?

Fra : Calle.

Dato : 15-04-02 22:58

Supermulen wrote:
> Kan jeg finde en ip adr. når jeg kun kender email adr.?

Hej

Hvis du har en Email sendt fra den pågældende adresse, så kan du se den i
egenskaberne for mailen. Men du kan jo ikke vide om det er en statisk eller
en dynamisk IP.
er den Dynamisk, så er det jo ikke sikkert det er den samme peson der har
den længere.

Calle

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-04-02 23:24

On Mon, 15 Apr 2002 23:58:18 +0200, "Calle." <Calle@jyde.dk>
wrote:

> Hvis du har en Email sendt fra den pågældende adresse, så kan du se den i
> egenskaberne for mailen.

Det afhænger så sandelig af, hvordan den er afsendt.

Man kan (typisk) se den første host, der snakkede SMTP og så de
efterfølgende, men ikke nødvendigvis noget som helst om den host,
der genererede mailen.

-A
--
http://www.hojmark.org/