Patch kabler?
Fra : jak

Dato : 15-04-02 21:56

Hej alle

Håber en vil hjælpe...
Jeg søger efter danske sider om patchkabler, bla. hvad er kat. 5 kabel i
forhold til kat. 5.e. og hvad er det i forhold til kategori 5.e. klasse D?
og hvad er der igen forskel derimellem og kat. 6 kabel?

HJÆLLLPPPP

På forhånd TAK

Jan

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 15-04-02 22:42

www.kabling.dk

Fra : Arne Keller

Dato : 17-04-02 15:17

On Mon, 15 Apr 2002 22:56:18 +0200, "jak" <jan@bak-elteknik.dk> wrote:

> [...]
>forhold til kat. 5.e. og hvad er det i forhold til kategori 5.e. klasse D?
>og hvad er der igen forskel derimellem og kat. 6 kabel?

Rolig nu.

I store træk kan man sige at:
Categori er en standard for enkeltkomponenter.
Klasse eller Class er en standard for hele forbindelsen, fra PC til
switch (Channel), sammensat af enkeltkomponenter.

Class D, sammensættes af Cat 5 komponenter.
Class D:2002, sammensættes af Cat5E komponenter
Class E, sammensættes af Cat 6 produkter
Class F, sammensættes af Cat 7 produkter, hvis de engang bliver klar.

Standarden garanterer ikke, at man får en fungerende channel, hvis man
bygger af enkeltprodukter. Derfor må man købe et komplet system af
komponenter tilpasset hinanden hvis man vil være sikker på af få en
channel som fungere.

>På forhånd TAK

Det var så lidt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.