FORM
Fra : HALLSTEIN MYRSTAD

Dato : 15-04-02 20:39

Hvis jeg har laget flere former (form1,form2,form3), hvordan kan jeg få
disse til å skifte liksom en framvisning. Det jeg vil at form 1 skal stå
framme i 5 sekunder, så skal den skifte til form 2 som skal stå fremme i 5
sekunder osv...

Fra : Rayman

Dato : 16-04-02 07:28

Sæt en timer på formen, sæt interval til 5000, og enabled til true.
Nu er det smarteste at have et array af forms, ellers skal du have et Select
statement, som vælger hvilken form der vises.
<Snip>
Dim iCount as integer
Const iMAX = 4
Private Sub Timer1_OnTimer()
GetFormByIndex(iCount).Unload
iCount = iCount + 1
If iCount > iMAX then
iCount = iCount + 1
End if
GetFormByIndex(iCount).Show
End Sub

Private Function GetFormByIndex(iIndex as integer) As Form
'Hvis hver form har sit eget navn:
Select Case iIndex
Case 1
Set GetFormByIndex = frmNumber1
Case 2
Set GetFormByIndex = frmNumber2
Case 3
Set GetFormByIndex = frmNumber3
Case Else
msgBox "Failed to find the form: " & iIndex
End Select

'Ellers kan du bare bruge indexet
'Set GetFormByIndex = frmAllToShow(iCount)
End Function
</Snip>

Mvh. Rayman