Paulus styrke
Fra : Live4Him

Dato : 15-04-02 18:51

"Alt formår jeg i ham, der giver mig kraft." Fill 4,13.

Hvad mente Paulus med disse ord, og hvad betyder de for os i dag (eller mere
personligt : for dig). Hvad var det for en kraft Paulus talte om, hvad var
forudsætningen for denne kraft og hvem var giveren ?

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-04-02 19:23

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dag (eller mere personligt : for dig). Hvad var det for en kraft
> Paulus talte om, hvad var forudsætningen for denne kraft og

Gode spørgsmål til dyb eftertanke!

Alt formår jeg i ham der giver mig kraft, er for mig en forsikring om,
at hvis JEG VIL tage imod den kraft der er stillet mig til rådighed,
vil jeg også kunne få magt via denne kraft til at kunne leve det liv
som Paulus kalder "så er det ikke længere mig der lever, men Kristus
der lever i mig".

Vi er også blevet lovet at vi via denne kraft der stilles til vores
rådighed, vil kunne få del i guddommelig natur. Vi kan altså få en
natur, en karakter, der mere og mere kommer til at ligne den natur,
den karakter, Jesus er i besiddelse af. Så vær da også I hellige som
jeres himmelske fader er hellig, er Jesu opfordring til os.

Hvad er dit bud på hvad versene kunne betyde for dig.

Må Gud velsigne dig fortsat

--
Med venlig broderhilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk

Fra : IChThYS

Dato : 15-04-02 21:49

Jeg vil gerne dele to skriftsteder, der hentyder tl denne kraft:

Og disse tegn skal følge dem, der tror: I mit navn skal de uddrive dæmoner,
de skal tale med nye tunger, og de skal tage på slanger med deres hænder, og
drikker de dødbringende gift, skal det ikke skade dem; de skal lægge
hænderne på syge, så de bliver raske.« (Mark 16, 17-18)

Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der tror på mig, han skal også gøre
de gerninger, jeg gør, ja, gøre større gerninger end dem, for jeg går til
Faderen; og hvad I end beder om i mit navn, det vil jeg gøre, for at Faderen
må blive herliggjort i Sønnen. Beder I mig om noget i mit navn, vil jeg gøre
det. (Joh. 14, 12-14)

Der er mange løfter i Bibelen. Let's use them!

Glory to God
IChThYS

Fra : Avatar

Dato : 16-04-02 10:01

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> skrev

> [...]
> hænderne på syge, så de bliver raske.« (Mark 16, 17-18)
>
> Der er mange løfter i Bibelen. Let's use them!

Ja, lad os skynde os ud og tage på slanger og drikke dødbringende gift, så
vi kan vise Herrens store kraft!

Fra : IChThYS

Dato : 16-04-02 11:27

"Avatar" <jesusavatar@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og

> Ja, lad os skynde os ud og tage på slanger og drikke dødbringende gift, så

Hmm... Jeg tror ikke, man skal opsøge det, hvis ikke man er sikker på, at
Gud vil bruge det, medmindre der ikke er nogen konsekvens. At drikke
dødbringende gift ville være et ret sejt vidnesbyrd, men hvis ikke det er
Guds vilje, dør man af det. Det har ikke den samme konsekvens at bede for
syge. Det værste der kan ske er, at de ikke bliver helbredt, men hvis de nu
bliver helbredt er det jo også et fedt vidnesbyrd.

IChThYS

Fra : Avatar

Dato : 16-04-02 11:35

> [...]

nu
> bliver helbredt er det jo også et fedt vidnesbyrd.

Men betyder det så, at man ikke kan stole på de løfter Gud har givet til dem
som tror?

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-04-02 13:43

"Avatar" <jesusavatar@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Men betyder det så, at man ikke kan stole
> på de løfter Gud har givet til dem som tror?

Nej, det betyder ikke andet end at vi skal bruge vores sunde logisk
fornuft, som vi iøvrigt også skal i alle mulige andre ting og sager
her i livet! Gud har udstyret os emd en fornuft for at vi skal bruge
den.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-04-02 11:50

> [...]
> og

> Ja, lad os skynde os ud og tage på slanger og drikke dødbringende gift, så

Sikke da noget småligt snæversynet vranglærer, tvivlende på Guds kraft med
en latterlig mistro om at Gud ikke kan tillade sine udvalgte at tage på
slangen (satan) og modstå hans gift.

Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-04-02 11:42

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gøre
> det. (Joh. 14, 12-14)
>
> Der er mange løfter i Bibelen. Let's use them!

Hip-Hip Hurra, så kom der endelig en skribent hvor man kan sige Amen til!!

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 16-04-02 20:26

On Mon, 15 Apr 2002 22:49:14 +0200, "IChThYS" <ichthys@e-mail.dk>
wrote:

> [...]
>med deres hænder, ogdrikker de dødbringende gift, skal det ikke skade
>dem; de skal lægge hænderne på syge, så de bliver raske.«

George Hensley - stifter af slangebefamlerkulten i Tennesse og
Kentucky i 1909. Død 1955 (af et slangebid, forstås). Ansporede helt
små børn til at udsætte sig for giftige slanger med talrige dødsfald
til følge.

Og så er der nogen der synes at SDH er en problematisk
kristendomsforståelse.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
16 apr AD 2002
Skt. Bernadette

Fra : IChThYS

Dato : 16-04-02 20:35

Undskyld min uvidenhed... Hvad er SDH?

IChThYS

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-04-02 20:54

> Undskyld min uvidenhed... Hvad er SDH?

Noget af din "uvidenhed" kan afhjælpes ved at læse dette link, der
forklarer hvordan man får den bedste teknik til at citere og svare på
indlæg i nyedsgrupperne:

Og så er SDH en forkortelse for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages
Hellige, også dem der i folkemunde kaldes for mormonerne, men denne
betegnelse er der ikke ret mange af dem der er glade for.

Fra : Niels

Dato : 15-04-02 21:29

> [...]
> personligt : for dig). Hvad var det for en kraft Paulus talte om, hvad var
> forudsætningen for denne kraft og hvem var giveren ?

For nogen vil den kraft være kraft til bruge Guds gaver (Nådegaver)

For mig er det mere enkelt, jeg har et hårdt fysisk arbejde, men er egentlig
ret skrøbelig.. I sidste mandag forstrakte jeg nogle ledbånd der er hæftet i
lysken.. (Føles som om man har svømmet for langt uden at være i træning til
det) men selv om det gjorde ondt tirsdag og onsdag morgen har jeg oplevet at
Gud giver mig styrke til hver dag, ikke på forhånd, ikke mere end jeg
behøver.. om morgenen er jeg øm, om aftenen er jeg øm men om dagen medens
jeg arbejder, mærker jeg ingenting.. jeg har haft den samme guds kraft til
at give mig styrke til arbejdet med et svagt knæ og tennisalbue.. ondt om
aftenen men smertefri og styrke medens jeg arbejdede.

Hvis jeg havde været vantro, og ikke stolet på min erfaring med Gud ville
jeg være blevet hjemme og aldrig fået bekræftet over for mig selv og Gud, at
jeg stoler på Hans løfter til os..

Jeg er jo ikke Paulus.. men Kraften er den samme..

2 Kor 12,10 Derfor er jeg godt tilfreds under magtesløshed, under
mishandlinger, under trængsler, under forfølgelser og vanskeligheder for
Kristi skyld. For når jeg er magtesløs, så er jeg stærk.

Og det er nok det jeg oplever med Herren.

Jeg er ikke blevet mishandlet, jeg har ikke mange trængsler, ingen forfølger
mig.. og jeg mener ikke jeg har vanskeligheder for Kristi skyld..

Men jeg er magtesløs overfor skrøbeligheder og svaghed og ofte min egen
dumhed..

Men midt under alt dette får jeg daglig den hovsa-oplevelse, at Jesus
Kristus elsker mig, og at Gud giver mig KRAFT til hver dag, at gøre det Han
har sat mig til.. og det er at tjene andre.

Med at gøre rent.

Niels