Hvor kan jeg købe Israelske varer?
Fra : Erik Andersen

Dato : 15-04-02 18:33

Jeg kunne godt tænke mig en oplysende internetside om hvor der forhandles
varer - jeg tænker mest på frugt og grønt - som er produceret i Israel.
Grønthandlere her i byen (formentlig muslimer) vil/tør ikke handle med varer
fra Israel - men jeg vil gerne købe for at støtte Israel, så hvor går jeg
hen og køber?
/hilsen Erik

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-04-02 18:44

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
varer
> fra Israel - men jeg vil gerne købe for at støtte Israel, så hvor går jeg

Bare køb en masse benzin.

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-04-02 18:57

> [...]
varer
> fra Israel - men jeg vil gerne købe for at støtte Israel, så hvor går jeg

Øh, well, du kan jo starte med at købe en MASSE kibbutzdyrkede
Jaffa-appelsiner, men ellers ved jeg ikke rigtig hvilke israelske varer man
kan købe i Danmark...
Du må nok hellere spørge i dk.politik....

XFUT: dk.politik

Anders Peter Johnsen

Fra : vagn torup

Dato : 15-04-02 19:01

Erik Andersen <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cbb0f02$0$26686$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
varer
> fra Israel - men jeg vil gerne købe for at støtte Israel, så hvor går jeg

Skal du absolut have noget igen, kan du ikke være en glad giver, så kan du
blot tage ind på den amerikanske ambassade og give dem pengene, de har i
sidste ende alligevel altid støttet Israel uanset uhyrlighederne.
Guds udvalgte skulle holde sig for gode til den form for politik, hvis de
tror at de handler på Guds vegne.
Vagn

Fra : Niels

Dato : 15-04-02 21:31

> [...]

varer
> fra Israel - men jeg vil gerne købe for at støtte Israel, så hvor går jeg

FDB fortæller at de ikke vil boykotte Israel... kik der..

For øvrigt en god måde at støtte Israel på.. tak.

Niels

Fra : IChThYS

Dato : 15-04-02 21:45

Det er åbenbart et sprængfarligt emne, Israel. En ret uskyldig forespørgsel
er blevet til en politisk propaganda...

Jeg kunne godt tænke mig, at folk - uanset holdning i konflikten - ville
være bedre til at acceptere andre folks holdninger. Jeg henviser her til de
tre første svar på denne streng.

Man er ikke et dumt svin, fordi man holder med israelerne eller med
palæstinenserne. Man har bare taget et standpunkt.

Men som svar på det egentlige spørgsmål; nej jeg kender ikke et sted... : )

IChThYS

Fra : Cyril Malka

Dato : 16-04-02 21:53

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> skrev i

> Man er ikke et dumt svin, fordi man holder med israelerne eller med
> palæstinenserne. Man har bare taget et standpunkt.

Ud fra det antal attentater, man har her i Frankrig imod jødiske skoler,
synagoger, sidst blev jødiske børn på en fodboldbane tæsket med jernstænger
og petanque-kugler, så tror jeg at, uanset mine rødder, at jeg ved godt,
hvad for en side jeg holder med i en konflikt...

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 10 - Tema: Multi Level Marketing - Det, Amway og Herbalife
ikke fortæller.

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

Fra : Live4Him

Dato : 16-04-02 23:25

"Cyril Malka" <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote in message

> [...]
> og petanque-kugler, så tror jeg at, uanset mine rødder, at jeg ved godt,
> hvad for en side jeg holder med i en konflikt...

Minoriteten. Den svage part ?

jørgen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-04-02 08:29

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i news:a9i8e2$o2f$1
@sunsite.dk:

> Minoriteten. Den svage part ?

Hvor kan du se at jeg omtaler minoritet eller svage parter i ovenstående?

Fra : Live4Him

Dato : 17-04-02 10:53

> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i news:a9i8e2$o2f$1
> @sunsite.dk:

> Hvor kan du se at jeg omtaler minoritet eller svage parter i ovenstående?

Ingen steder. Men jeg spørger fordi du udtrykker dig vagt og indirekte.
Det ikke umiddelbart til at se hvad du mener.
Hvem holder du med i en konflikt ? Er det jøderne ? Den svage part ? Eller
noget tredie ?

jørgen.

Fra : Newsreader

Dato : 17-04-02 19:18

On Wed, 17 Apr 2002 11:52:30 +0200, "Live4Him"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Det ikke umiddelbart til at se hvad du mener.
>Hvem holder du med i en konflikt ? Er det jøderne ? Den svage part ? Eller

Cyril holder naturligvis med den svage part - jøderne, så behøver man
jo ikke forsvare sine handlinger / holdninger. ;-}

Med venlig hilsen
Newsreader

E-mail: newsreader@REMOVEe-box.dk
Fjern "REMOVE"

Fra : Live4Him

Dato : 17-04-02 19:48

"Newsreader" <newsreader@REMOVEe-box.dk> wrote in message

> Cyril holder naturligvis med den svage part - jøderne, så behøver man
> jo ikke forsvare sine handlinger / holdninger. ;-}

Jøderne er muligvis den svage part i Frankrig, men de er bestemt ikke den
svage part i Mellemøsten, hvorfor sympatien fra min side i øjeblikket ligger
til fordel for Palæstinenserne.

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 17-04-02 21:47

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jøderne er muligvis den svage part i Frankrig, men de er bestemt ikke den
> svage part i Mellemøsten, hvorfor sympatien fra min side i øjeblikket

med 50 millioner arabere mod 5 millioner jøder i 1967 kan jeg kun give dig
ret.. 6 dage om at banke de 50 millioner tilbage hvor de kom fra, er sejt.

Lige nu er hele verden faktisk på Palistinænsernes side, hvad Powel end
siger.. Det er hvad der hviler på Israels skuldre..

Og hvad er det de kæmper mod.. jo det er mennesker der som i Danmark siger
tak for husly, ved at kaste med sten...

Det er ders land, siger de.. men kan de bevise det.. kan de vise
(dokumentere) deres ret til landet?

Dem der har ret til landet, som kan vise at deres næreste familie kommer
derfra.. (som familien fra Hebron i går aftes).. De mennesker har Israel
giver ret til at bo der.. De mennesker der vil bo i området og dyrke landet,
om dem siger Israel også, at de har ret til at bo der.. Men terroristerne
vil de af med NU.

Der er mange arabere, tyrkere, serbere og mange andre nationaliteter i
Danmark for øjeblikket, med ret til at bo her.. hvis de vil fred med
Danmark, vil jeg byde dem alle og flere til, velkommen her.. men vil de
fjendskab med os og bruger terrormetoder mod os, kaster de deres ret væk.

Sådan ser jeg på, hvad der sker i Israel og sådan ser jeg på, hvad der sker
her!

Med andre ord, send dem hjem der ved deres opførsel viser, at de ikke kan
lide at være her.

Men lad os ikke kæmme alle over en kam, der er mange her i landet af anden
etnisk herkomst, der bare ønsker at være her og komme sig over al den vold
de flygtede fra.. de er velkomne.

Niels

Fra : Social Apathy

Dato : 17-04-02 22:38

Niels skrev
> med 50 millioner arabere mod 5 millioner jøder i 1967 kan jeg kun give dig
> ret.. 6 dage om at banke de 50 millioner tilbage hvor de kom fra, er sejt.

Hvis du synes de er så seje... så rejs da der ned og hjælp dem... så kan du
finde ud af hvor sejt det er, at skyde på nogle børn med sten, eller løbe
rundt med en bombe sat fast til røven. Verden vil sgu være et skønt sted..
hvis ikke det ikke var for den flok fanatiske stupide individer der nede,
uanset hudfarve og religion.

Det eneste tidspunkt der vil være fred i Israel, er når de har udryddet
hinanden. For begge sider har vist verden, igen og igen at de ikke øsker
fred (ok, der en lille %del der ønsker det... men åbenbart ikke nok.
Stolthed er bare en vidunderlig ting.)

"Bereft Promises Made Unto Me
I Always Remember Watching Them Fade
Upon Winds Of Blackend Torment
The Promises' I Couldn't See
For They Are Just Words
And Your Words Are Empty"

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-04-02 23:07

"Social Apathy" <murder@frenzy.cum> skrev i

> Niels skrev
> Hvis du synes de er så seje... så rejs da der ned og hjælp dem... så
> kan du finde ud af hvor sejt det er, at skyde på nogle børn med sten,

Hvor sejt er det at give sine børn gevær og sig "skyd på jøderne"?

Hvor sejt er det at give sine børn sten og sætte dem i første række?

Hvor sejt er det at sige "vi skal føde børn, så de skal slå jøder ihjel"?

Kugler skudt af børn dræber lige så godt som kugler skudt af voksne!

Måske skulle man, som man tog fat i det med at Iran sendte børn ud at slå
ihjel tage fat i palæstinenserne, der gør det samme.

> Det eneste tidspunkt der vil være fred i Israel, er når de har udryddet
> hinanden.

Den er på niveau med "sæt dem på en ø, så de kan udrydde hinanden" eller
"send dem hjem"... gaaaaaaaab!

Kan du noget mere, eller forbliver du apatisk?

Fra : Social Apathy

Dato : 18-04-02 08:09

> [...]
>
> Måske skulle man, som man tog fat i det med at Iran sendte børn ud at slå
> ihjel tage fat i palæstinenserne, der gør det samme.

Jeg har aldrig påstået at hvad palæstinenserne laver er rigtigt eller i
orden. Jeg tog ganske enkelt udgang i at Niels syntes at det var fedt at
Jøderne lige nakkede en omgang Palæstinenserne. Både Jøderne og
Palæstinenserne har fortjent det der sker i Israel, for der er jo åbenbart
ingen af den der vil have fred. Og hvis de ville have fred, så kunne de have
fået det for lang tid siden.

Og med mindre i har nogle konkrete beviser på at Israel er Jødernes land. Og
jeg snakker om at gud lige tager turen her ned, og lige sætter tingene på
plads, for et stykke gammelt rynket papir kan ikke bruges til ret meget
længere.

> Den er på niveau med "sæt dem på en ø, så de kan udrydde hinanden" eller
> "send dem hjem"... gaaaaaaaab!
>
> Kan du noget mere, eller forbliver du apatisk?

Jeg kan masser. Men at diskutere med en der kun kan se sagen fra sin egen
side hegnet, er nok nyttesløst.

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-04-02 23:04

> Jøderne er muligvis den svage part i Frankrig, men de er bestemt ikke
> den svage part i Mellemøsten, hvorfor sympatien fra min side i
> øjeblikket ligger til fordel for Palæstinenserne.

Hvad mener du med at jøderne er ikke den "svage part" i mellemøsten????

Er 4,5 milliioner mennesker imod småt 50 millioner blevet "stærke"?

Fra : Live4Him

Dato : 19-04-02 20:34

> Hvad mener du med at jøderne er ikke den "svage part" i mellemøsten????
>
> Er 4,5 milliioner mennesker imod småt 50 millioner blevet "stærke"?

Nu er det jo ikke antallet af mennesker der afgør hvem der er stærk eller
svag. Da tyskerne havde besat Danmark var de antalmæssigt langt underlegne,
men ingen vil da påstå at tyskerne var den svage part i Danmark under
besættelsen! Nej, det er den militære magt der er afgørende. Faktisk opførte
nazisterne sig langt mere civiliseret og fredeligt i Danmark end israelerne
nu opfører sig i de besatte områder.

En provokerende udtalelse ? Ja, men ikke desto mindre sand hvis du ser på
blodsudgydelser og ødelæggelser.Tyskerne slog langt fra så mange danskere
ihjel under besættelsen som israelerne indtil nu har slået palæstinensere
ihjel i de besatte områder. Israelerne opfører sig i øjeblikket langt mere
brutalt, råt, og afskyeligt end nazisterne gjorde her under besættelsen.

Så hvis vi som danskere har ret til at være fortørnede over de "fem
forbandede år", hvor meget mere har palæstinenserne så ikke ret til at være
fortørnede over den israelske besættelsesmagts uhyrligheder og massedrab ?

Israelerne har dræbt over 1000 palæstinensere* og det er ca. 10 gange så
mange som palæstinenserne har dræbt jøder. Så kom ikke med det pjat at
"jøderne er den stakkels, svage part."

*(Uden tallene for massakren i Jenin.)

jørgen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-04-02 15:44

> [...]
> afgørende. Faktisk opførte nazisterne sig langt mere civiliseret og
> fredeligt i Danmark end israelerne nu opfører sig i de besatte områder.

Det gjorde de nok. men danskerne overfaldte ikke børn, de sprang ikke sig
selv i luften i busser, religiøse steder m.m. og de vil ikek have nægtet
enhver samarbejde og forsøg på fredløsninger.

Da Arafat viste sig frem i FN og beklagede at Israelere ikke vil tale med
ham, var der ingen der undrede sig over, at PLOs første paragraf var: Ingen
jøde har ret til at leve i Israel...

Kursen var lige som lagt...

> En provokerende udtalelse ? Ja,

Beklager, det synes jeg ikke den er. Højst et forsøg på at vende verden på
hovedet, om muligt med brug af fjendebilleder som nazismen, men næppe
provokerende.

> [...]
> palæstinensere ihjel i de besatte områder. Israelerne opfører sig i
> øjeblikket langt mere brutalt, råt, og afskyeligt end nazisterne gjorde

Her igen, du kan ikke sammenligne. Tager du det samme i Frankrig, ville
tallene se anderledes ud, da franskmændende havde en modstandsbevægelse.
(Okay, det havde Danmark også, men det var trods alt mindre) Danmark havde
et ikke-angrebs politik over tyskerne, hvilket ikke er tilfædet der.

Kort sagt, din sammenligning er ikke meget værd... Ikke andet end du prøver
at spille på ubehagelige associationer, men Okay.

> Israelerne har dræbt over 1000 palæstinensere* og det er ca. 10 gange
> så mange som palæstinenserne har dræbt jøder. Så kom ikke med det pjat
> at "jøderne er den stakkels, svage part."

Det hænger ikke sammen, for du skal medtage de 400 attentater inden for 2
år over for børn, skoler, synagoger, børnehaver som de modige
palenstinensere og palestinensere-venlig militanter fører... Blot i
Frankrig er der en del ofre.

Din argumentation forekkommer mig noget vakkelvorn. Den vil have stået
stærkere uden sammenligning med nazisme, som er en billig tricks, der ikke
rører nogen mere.

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 11 - Amish folket - Hjælp til selvhjælp, om sekternes
påstået frivillig arbejde - Alain Stoffen og Scientologi

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 18-04-02 06:37

> [...]

> Jøderne er muligvis den svage part i Frankrig, men de er bestemt ikke den
> svage part i Mellemøsten, hvorfor sympatien fra min side i øjeblikket

Også selv om det var Arafat der afviste Clintonplanen, der havde givet
palæstinenserne 97% af Vestbredden, Gaza og de arabiske kvarterer i
Østjerusalem?

Også selv om alt tyder på at det hele tiden har været Arafat der har
styret selvmordsbomberne?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-04-02 23:02

Newsreader <newsreader@REMOVEe-box.dk> skrev i

> Cyril holder naturligvis med den svage part - jøderne, så behøver man
> jo ikke forsvare sine handlinger / holdninger. ;-}

Nu betragter jeg ikke jøderne som den "svage part", men tak fordi du forsøgte
at (mis)fortolke det skrevne.

Fra : Newsreader

Dato : 18-04-02 06:02

On 17 Apr 2002 22:02:02 GMT, Cyril Malka <cyril@fjerndette.malka.dk>
wrote:

>Newsreader <newsreader@REMOVEe-box.dk> skrev i

>Nu betragter jeg ikke jøderne som den "svage part", men tak fordi du forsøgte
>at (mis)fortolke det skrevne.

Og tak fordi du [over]så min pointe.

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-04-02 15:32

> Og tak fordi du [over]så min pointe.

Pointe?

Blær...

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-04-02 23:01

> Ingen steder. Men jeg spørger fordi du udtrykker dig vagt og indirekte.

Okay, så et direkt spørgsmål ville have været at foretrække.

> Det ikke umiddelbart til at se hvad du mener.

Det er rigtigt, jeg udtrykte mig noget indforstået. Undskyld.

> Hvem holder du med i en konflikt ? Er det jøderne ? Den svage part ?
> Eller noget tredie ?

Jeg holder med jøderne.

Fra : Social Apathy

Dato : 16-04-02 23:16

> Det er åbenbart et sprængfarligt emne, Israel. En ret uskyldig
forespørgsel
> er blevet til en politisk propaganda...

Uskyldig ? nå ja sådan man sikkert osse se på det. Men det han siger, er jo
at han støtter Israels faciststyre.

> Man er ikke et dumt svin, fordi man holder med israelerne eller med
> palæstinenserne. Man har bare taget et standpunkt.

Jo, man er faktiskt et dumt svin hvis man holder med nogen af dem. ;)

> Men som svar på det egentlige spørgsmål; nej jeg kender ikke et sted...
: )

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 18-04-02 06:37

Social Apathy <murder@frenzy.cum> wrote:

> Uskyldig ? nå ja sådan man sikkert osse se på det. Men det han siger, er
> jo at han støtter Israels faciststyre.

Skrevet af en der tydeligvis ikke ved hvad faScisme er for noget [og
ikke engang ved hvordan det staves].

Fra : Social Apathy

Dato : 18-04-02 08:12

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Skrevet af en der tydeligvis ikke ved hvad faScisme er for noget [og
> ikke engang ved hvordan det staves].

*whoosh* wow, blev jeg lige sat på plads der. *thumps up*

eller skal jeg bare kalde det "divine intervention" ... tadaah

Fra : Arcana

Dato : 16-04-02 02:34

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne godt tænke mig en oplysende internetside om hvor der forhandles
> varer - jeg tænker mest på frugt og grønt - som er produceret i Israel.

Frugt og grønt? Hmmm... Det er jo tyrker som sidder på det meste af
Grønttorvet i Valby i dag.
Der er en del kosher-forretninger ude ved Sølvgade/Botanisk Have.

arc@na

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-04-02 12:03

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Frugt og grønt? Hmmm... Det er jo tyrker som sidder på det meste af
> Grønttorvet i Valby i dag.

Og? De sælger gladeligt _alt_, sålænge de kan tjene penge på det. Ikke megen
politisk stillingtagen dér, men derimod god, gammeldags markedsøkonomi.

--
-Jens B.

Fra : Social Apathy

Dato : 16-04-02 23:12

> [...]
varer
> fra Israel - men jeg vil gerne købe for at støtte Israel, så hvor går jeg

De 10 kroner skal nok gøre underværker.... weeee.