Korsriddere
Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-02 14:45

Nogen der kender en god historisk bog om korsridderne på dansk?
Den må gerne være både underholdende og gå i dybden med historien.

Mvh Thomas

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-04-02 14:59

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kender en god historisk bog om korsridderne på dansk?
> Den må gerne være både underholdende og gå i dybden med historien.

Hvis du stillede spørgsmålet ovre i dk.videnskab.historie tror jeg du
ville få en større respons på dit spørgsmål.

Og nej, dette er ikke en henstilling, men en oplysning der kunne
hjælpe til det bedste mulige resultat af dit spørgsmål!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-02 15:31

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
>

> Og nej, dette er ikke en henstilling, men en oplysning der kunne
> hjælpe til det bedste mulige resultat af dit spørgsmål!

Fint nok. Jeg har nemlig allerede posted dér.

Mvh Thomas

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-04-02 16:17

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Fint nok. Jeg har nemlig allerede posted dér.

så det først længe bagefter

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-04-02 19:10

> [...]
> Nogen der kender en god historisk bog om korsridderne på dansk?
> Den må gerne være både underholdende og gå i dybden med historien.

Prøv på søgemaskinen på dit lokale bibliotek.

Søg under "Tempelriddere", "Johanniterordenen", eller blot "Korstog".

Jeg har fundet en bog af Niels Peter Juel Larsen som hedder "Vejen til
Jerusalem" (ikke at forveksle med Jan Guillous fremragende romanserie om
samme emne) og en bog af en Amin Maalouf, "Korstogene som araberne ser dem".

I hvert fald skal du ned på dit bibliotek og se under ideksnummeret 91.61.

Anders Peter Johnsen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 16-04-02 20:26

On Mon, 15 Apr 2002 15:45:24 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote:

>Nogen der kender en god historisk bog om korsridderne på dansk?
>Den må gerne være både underholdende og gå i dybden med historien.

Nu skriver du ikke om den skal være 100% historisk korrekt (og sådan
nogle tror jeg ikke findes alligevel). En historisk særdeles ukorrekt
men meget underholdende fremstilling er "Parcival" af Albert Emil
Brachtvogel som blev genudgivet sidste år.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
16 apr AD 2002
Skt. Bernadette