Mail med ASP via ekstern mailserver
Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 15-04-02 13:32

Hej

Jeg sidder i den situation at jeg skal sende ca. 1000 mails afsted og vil
gerne gøre det vha. ASP. Men min computer står desværre bag en firewall og
kan ikke sende vha. SMTP til modtagere udenfor dette netværk. Er det muligt
med ASP at afsende mail vha. en ekstern mailserver? Eller evt. en anden måde
at omgås den firewall vi sidder bag?

På forhånd tak.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-02 16:25

"René Hollen Pedersen" <rhpe00@i4.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
muligt
> med ASP at afsende mail vha. en ekstern mailserver? Eller evt. en anden

Du kan med mange komponenter specificere hvilken mailserver der skal bruges,
hvilken komponent bruger du?

--
Jakob Andersen

Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 16-04-02 07:55

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> [...]
> muligt
> måde
>
> Du kan med mange komponenter specificere hvilken mailserver der skal

Jeg bruger CDONTS under Win2K's IIS.

/René

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-04-02 08:11

> Jeg bruger CDONTS under Win2K's IIS.

Brug CDOSYS isteder, CDONTS er "fortid":

Se f.eks.:

num=1>

Der specificerer du serveren selv.

--
Jakob Andersen

Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 16-04-02 08:57

http://groups.google.com/groups?selm=a054ok%242eog%241%40news.cybercity.dk&r
> num=1>
>
> Der specificerer du serveren selv.
>
> --
> Jakob Andersen

Tak for svaret det virker næsten. Er det ikke muligt at sende mail som html.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-04-02 09:15

> Tak for svaret det virker næsten. Er det ikke muligt at sende mail som
html.

Jeps se nedenstående eksempel (fandt en fejl i mit forrige):

<%
Option Explicit

'Vi definerer message objektet
Dim objMsg
Set objMsg = Server.CreateObject("CDO.Message")

'Vi definerer Konfigurationsobjektet som indeholder
'oplysninger om f.eks. mailserver
Dim objConf
Set objConf = Server.CreateObject("CDO.Configuration")

'Vi læser alle indstillingerne fra konfigurationsobjektet over i
'en collection
Dim ConfFields
Set ConfFields = objConf.Fields

With ConfFields

'Her specificeres hvordan mailen sendes. Vi vælger 2 for at sende igennem en
port og ikke f.eks. exchange
.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing") = 2

'Her specificeres SMTPserverens navn
.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") =
"mail.domæne.dk"

'Her specificeres timeoutlængden til SMTPserveren

..Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpconnectiontimeout"
) = 10 ' Hurtig timeout
.Update
End With

With objMsg

' Vi sætter nu Configuration parametren på message objectet lig med
voreskonfigurations objekt
Set .Configuration = objConf

'Vi sætter modtageren
.To = """Jakob Andersen"" <jakob@effectus.dk>"

'Vi sætter afsenderen
.From = """En adresse"" <en@adresse.dk>"

'Vi sætter emnet
.Subject = "Dette er emnet"

''''''''''''''''''' Du kan her nedenunder bestemme om det skal være HTML
eller ren tekst ''''''''''''''''''

'Vi sætter teksten i mailen som HTML
.HTMLBody = "<span style=""background-color:yellow;"">Dette er teksten i
bodyen med <br> linieskift</span>"

'Vi sætter teksten i mailen som Tekst
'.TextBody = "Dette er teksten i bodyen med & " vbcrlf & " linieskift"

.Send
End With

'Vi rydder op
Set objConf = Nothing
Set objMsg = Nothing
%>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-04-02 09:28

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

Det må i undskylde, min newsreader fik lige et flip

--
Jakob Andersen

Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 16-04-02 09:42

> [...]
> [SNIP]
>
> Det må i undskylde, min newsreader fik lige et flip

Mange tak, det virker perfekt.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-04-02 09:15

Fra : Jakob Andersen