IRQ-ressource
Fra : Per Kühlwein

Dato : 15-04-02 09:49

Hej i gruppen!

Jeg har installeret en skanner på SCSI-kort og går ind i 'enhedshåndtering'
og ser at SCSI-kortet er forsynet med et gult udråbstegn. I egenskaber kan
jeg se følgende meddelelse:
'Denne enhed bruger en IRQ-ressource der også bruges af en anden enhed og
som ikke kan deles. Du er nødt til at ændre den indstilling eller fjerne den
real-tilstandsdriver, der er skyld i konflikten'.

Under Computerens egenskaber kan jeg se at IRQ-ressource nr. 01 til 15 er
optaget.
Inden jeg nu evt. gør noget forkert, vil jeg godt lige spørge dem der har
fingeren på dette område, om jeg bare kan tilføje ressource nr. 16 og ændre
ressourcenummeret der automatisk blev tildelt mit SCSI-kort?

Når jeg er lidt usikker og forsigtig skyldes det, at jeg havde forventet, at
SCSI-kortet automatisk ville få tildelt en ledig ressource ved
nyinstallering - men det er måske ikke så logisk endda?

På forhånd tak for svaret og venlig hilsen
Per

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-04-02 11:37

"Per Kühlwein" skrev
> [...]
ændre
> ressourcenummeret der automatisk blev tildelt mit SCSI-kort?

Det nemmeste ville være om du prøvede et andet pci-slot.
Det ser ud til at det slot, du har valgt, ikke så gerne
vil dele IRQ. Hvis det er slottet nærmest dit agp-slot,
bruger det samme irq (som regel) som dit grafikkort, og det
er ikke nogen god idé.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply