Hvad kan man gøre for at dæmpe PC lyden?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-04-02 22:15

Søger nogle tips og tricks til at formindske støjen fra PC'en?

Mvh Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-04-02 22:38

Thomas Hjort wrote:
> Søger nogle tips og tricks til at formindske støjen fra PC'en?

Det var en af de lette. Hvis du er helt ny her i gruppen, så hent nogle
flere indlæg herfra. Kik tilbage mellem indlægene eller brug
http://groups.google.com/groups?hl=en&group=dk.edb.hardware

Støjdæmpning tages også ofte op i news:dk.edb.hardware.overclocking så
et kik der vil nok heller ikke skade.

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Sebastian

Dato : 14-04-02 22:49

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i
> Søger nogle tips og tricks til at formindske støjen fra PC'en?
>
> Mvh Thomas

1) Beklæd indersiden af PCen med gulvtæppe
2) Skift små, hurtigtkørende blæsere ud med større og langsommere
3) hæng din harddisk op i elastikker / pak den ind i et Silent Systems Drive
4) Fjern unødige støjkilder (eks. blæser på et GFMX-400 kort)

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-02 09:12

her er et godt link http://www.7volts.com/
Peter

Fra : Uni Bull

Dato : 15-04-02 15:36

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> Søger nogle tips og tricks til at formindske støjen fra PC'en?

Mit bud....
--
Uni Bull
København K

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-02 16:26

hej,
mener du selv, at din fyldende ophængte blæser trækker ret meget luft ind
undfra på den måde den hænger. Man må gå ud fra, at en en blæser tager
luften, hvor det er nemmest, hvilket i dit tilfælde må siges at være et
eller andet sted inde i kabinettet - correct me if i'm wrong.
Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-04-02 19:53

Peter Holm skrev:

>Man må gå ud fra, at en en blæser tager
>luften, hvor det er nemmest, hvilket i dit tilfælde må siges at være et
>eller andet sted inde i kabinettet - correct me if i'm wrong.

Jeg tænkte akkurat det samme. Måske kunne man sætte noget pap op for
at lukke af?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Uni Bull

Dato : 15-04-02 20:42

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> luften, hvor det er nemmest, hvilket i dit tilfælde må siges at være et
> eller andet sted inde i kabinettet - correct me if i'm wrong.

Jeg takker for dine lettere sarkastiske kommentarer

Som jeg også skriver, så er mine tiltag *min* løsning - bestemt ikke den
eneste eller
nødvendigvis den rigtigste.... Men jeg er helt med på din pointe - ved
lejlighed vil jeg
lave et par temperatur-tests. Jeg lader jer selvfølgelig høre om resultatet.
Hvis blæseren
ingen effekt har, skal den selvfølgelig væk. Jeg er rimeligt sikker på, at
en eller anden
form for airduct vil øge støjniveauet !?

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 22-04-02 07:46

> Uni Bull
> København K
> Om støjdæmpning af computer - http://home.worldonline.dk/~u_bull

Det ser meget fint ud - men med mindre blæseren PUSTER luft ud af hullet, så
batter den slet ingenting (den ophængte). Vi ved f.eks., at selv noget så
banalt som en airduct fjerner noget der ligner 70-80% af en axialsblæsers
effektivitet.

Jeg kan også nævne, at vi f.eks.ikke bruger de ellers så brugte gummiskruer,
da alene den ene millimeters afstand de skaber mellem axial-blæseren og
kabinettet giver stor turbulens og skærer voldsomt i ydelsen.

Det man skal huske er, at en axial-blæser ikke skaber et decideret lufttryk
i en retning. Den skaber noget (lidt simpelt) turbulens, som fører en
luftretning.

Altså alene en millimeter kant i denne turbulens fjerner en stor del af
effektiviteten. Så jeg tvivler personligt på, at denne blæser har nogen som
helst effekt - men mål på det.