lydløst kabinet
Fra : morten sorensen

Dato : 14-04-02 22:06

Jeg står foran at skulle købe en ny always-on pc og ville derfor gerne have
een der var så lydløs som det nu er realistisk at få den.

Er der nogen der har nogle anbefalinger eller kommentarer ?

Jeg forestiller mig at jeg vil købe et godt kabinet [idet jeg håber et
sådant findes] - ikke at jeg vil bruge alle mulige gør-det-selv-agtige ting
med modellervoks, skumgummi osv.

morten sorensen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-04-02 22:19

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg forestiller mig at jeg vil købe et godt kabinet [idet jeg håber et
> sådant findes] - ikke at jeg vil bruge alle mulige gør-det-selv-agtige

Der findes en model, der hedder calm eller noget i den retning.
Den skulle være fuldstændig lydløs

Desværre er det begrænset hvilken processorkraft, der kan installeres i
maskinen.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : morten sorensen

Dato : 14-04-02 22:50

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Den skulle være fuldstændig lydløs
>
> Desværre er det begrænset hvilken processorkraft, der kan installeres i

Aha ? Hvorfor er der den begrænsning ?

morten sorensen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-04-02 23:08

> Aha ? Hvorfor er der den begrænsning ?

Calm's kølesystem virker ved en væskes fordampning og fortætning.
Det er ikke ubegrænset hvor megen varme systemet kan transportere.

Du kan læse meget mere om den på www.intercom.dk

Efter, hvad jeg kan se, er der hurtigste, der kan komme i maskinen en
PIII tulatin 1,4 GHz

Men læs selv nærmere.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Seth

Dato : 15-04-02 06:50

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den skulle være fuldstændig lydløs
>
> Desværre er det begrænset hvilken processorkraft, der kan installeres i

Shuttle Barebone systemer er meget lydløse og kan købes dæmpet yderligere...
De to nye modeller understøtter P4 (2ghz) og Athlon Xp (2ghz)

www.spacewalker.com

Der findes mange forhandlere af det kabinet i Dk

Mvh

Seth

Fra : Sebastian

Dato : 14-04-02 22:51

> [...]
>
> Jeg forestiller mig at jeg vil købe et godt kabinet [idet jeg håber et
> sådant findes] - ikke at jeg vil bruge alle mulige gør-det-selv-agtige

Vælg et hvilket som helst pænt kabinet.
Køb en Silent Systems (Q-TECH) strømforsyning eller udskift den nuværende
strømforsynings blæser med en 12 Db's Pabst. Beklæd hele indersiden med
gulvtæppe af den kraftige slags.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-04-02 23:54

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> skrev....

> Er der nogen der har nogle anbefalinger eller kommentarer ?

Det ville hjælpe gevaldigt hvis du fortalte lidt om hvad den maskine
skal kunne trække og hvad den må koste. Der er mange muligheder lige
fra en diskløs 486'er linuxbox og optil en kraftig PIII Tualatin
server ting med NT.

Hvis vi snakker om 'lydløs' som et primært krav, ville jeg ikke satse
på AMD eller P4.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Leony

Dato : 15-04-02 07:41

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> skrev i en meddelelse

> Jeg forestiller mig at jeg vil købe et godt kabinet

Noisecontrol er en mulighed:
http://asp.webconsult.dk/varer.asp

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-02 09:27

på denne side er der et godt bud på et kabinet http://morgen.dk/tilbud.htm

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-04-02 20:30

> [...]
> Jeg forestiller mig at jeg vil købe et godt kabinet [idet jeg håber et
> sådant findes] - ikke at jeg vil bruge alle mulige gør-det-selv-agtige

Jeg har gjort det, at jeg har satset på gårdsdagens CPU og valgt en Cyrix
VIA processor. Den kan nemlig køre med kun køleprofil uden blæser. Dernæst
har jeg sat PSU-blæser til 7V, og valgt et gfx-kort uden blæser.
Det eneste der "larmer" i den maskine er en stille snurren fra PSU-blæseren
og HD'en

Hvor meget performance skal du bruge i din always-on maskine...?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : morten sorensen

Dato : 15-04-02 20:56

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> wrote in message
> [...]
PSU-blæseren
> og HD'en
>
> Hvor meget performance skal du bruge i din always-on maskine...?

Ikke det vilde - den kører DNS, mail, og en del lav-trafik websites. Jeg
havde forestillet mig at smide en AMD chip i af een eller anden art [Athlon
1800+].

Hvad med HD ? Er der noget specielt man skal gå efter ?

Grafikkortet er Matrox Millennium 400 eller 450. Det er ikke vigtigt at det
er netop det kort - det vigtigste er at jeg kan få en nogenlunde opløsning
[1280] og det installerer på alle OS [win + div unix] uden bøvl.

morten sorensen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-04-02 10:35

> Ikke det vilde - den kører DNS, mail, og en del lav-trafik websites. Jeg
> havde forestillet mig at smide en AMD chip i af een eller anden art
[Athlon
> 1800+].

Allerede dér skaber du problemer når du går efter en lydløs maskine...
Athlon kræver store PSU'er og god CPU-køling...
DNS,email og lidt http kan en 1800+ sagtens klare, og en mindre maskine kan
også sagtens.
Dine krav lyder som mine (jeg kører dog ikke DNS, men har en pull'er en del
news fra sunsite), og min server klarer det fint
http://www.fischer-streton.dk/scf/pc.php
Min server er #5

Fra : morten sorensen

Dato : 16-04-02 12:13

> [...]
>
> Allerede dér skaber du problemer når du går efter en lydløs maskine...
> Athlon kræver store PSU'er og god CPU-køling...

Hehe - det frygtede jeg lidt. Jeg kan dog leve med at den ikke er helt
lydløs - jeg har trods alt levet med decideret larm i et par år nu.

> DNS,email og lidt http kan en 1800+ sagtens klare, og en mindre maskine
kan
> også sagtens.

Ja - men den kommer til at blive udsat for mere krævende ting, så jeg ville
gerne have en relativt stor maskine.

> Dine krav lyder som mine (jeg kører dog ikke DNS, men har en pull'er en
del
> news fra sunsite), og min server klarer det fint

Det gør den nuværende osse [K6-2 400] - men skulle der pludselig komme reel
trfik på alle mine sites, ville det være rart med noget større.

Tak for kommentarerne.

morten sorensen