lydkort
Fra : Anders Houmark

Dato : 14-04-02 20:50

Hejsa...
Har lidt problemer med mit Terratec SixPack 5,1+ lydkort.. Det ville ikke
afspille lyd i DivX film, så jeg geninstallerede windows, og vupti så
virkede det..

Nu efter jeg har installeret terratec's controlpanel virker lyden ikke i
divx film ( nogle af dem.. halvdelen virker, de andre gør ikke? ) og jeg kan
virkelig ikke finde ud af hvad der er galt

Jeg har geninstalleret divx codec, haft fjernet lydkortet fra computeren (
så kunne den ikke starte op?? ) og jeg har prøvet at fjerne terretec
controlpanel, men det hjælper heller ikke ( får til gengæld en dejlig fejl
meddelse om at den ikke kan finde noget mixer.xxx )

Jeg bruger windows 2000... Håber der er nogle der ved hvad der skal gøres,
jeg er ved at blive ked af købet med det lydkort

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Christian

Dato : 14-04-02 22:21

Jeg tror ikke du skal regne med at det er hardware relateret at det kun
virker i nogen film.
Hvis det virker i nogen af filmene virker kortet.
Det du skal tænke på er at divx film kan have forskellige lydcodecs.
Hvis det er nye divx film, er det sandsynligvis ac3 codec'et du mangler.

prøv at downloade nimos codec pack.
http://nimo.everwicked.com/

så skulle det virke med de fleste codecs.

Vh
Christian Haugwitz

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-04-02 22:40

"Christian" <haugwitz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke du skal regne med at det er hardware relateret at det kun
> virker i nogen film.
Det har du ret i.. Prøver lige at spørge i en anden gruppe..

> [...]

> prøv at downloade nimos codec pack.
> http://nimo.everwicked.com/
>
> så skulle det virke med de fleste codecs.

Okie det virkede ikke med alle de codec's... øv

Jeg ville prøve at installere det med standard windows drivere, men det kan
den åbenbart ikke finde ud af mere

--
Mvh Anders Houmark