Starte et program på en anden pc?
Fra : Bjarne Sig

Dato : 14-04-02 20:34

Jeg spekulerer på et projekt hvor et VB program, installeret på en klient,
kan starte afviklingen af et andet program på en server.

Sagen er den at:
Serveren er tilkoblet et større højttaleranlæg der dækker virksomheden.
Fra en client pc skal man via VB programmet vælge en eller anden
forudbestemt tekst.
Teksten er indtalt som wav fil på serveren og afspilles (f.eks gennem
mediaplayer) via lydkortet til højttaleranlægget når klienten be'r om det.

Er der nogen der kan komme med nogle VB "stikord" - til at lave
klient/server funktionen?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Bjarne Sig Jensen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 14-04-02 20:41

"Bjarne Sig" <bjarne.sig@get2net.dk> skrev i melding

> [...]
> mediaplayer) via lydkortet til højttaleranlægget når klienten be'r om det.
>
> Er der nogen der kan komme med nogle VB "stikord" - til at lave

Winsock
ShellExecution

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Barney Gumble

Dato : 15-04-02 21:27

Hvis det er en Windows-server, så kan du bruge MTS og DCOM (remote object).
DCOM er faktisk en almindelig COM-object der kører/afvikles under MTS
(Microsoft Transaction Server). MTS er en del af Win2k og WinXP, den skal
installeres separat under WinNT 4. Fra kode kalder du bare:

Set minObject = CreateObject(objectnavn, servernavn)

og så bruger du den som ellers:
minObject.AfspilVelkomstHilsen

BG

Fra : Jesper

Dato : 14-04-02 21:02

Du siger næsten det hele selv.
Det eneste du mangler er at server prog "lytter" efter den rigtige tekst.
Når teksten er der, skal du bare afspille "TEKST" & ".WAV" med
sndplaysound.

Jesper G.